CES 2023: Qualcomm с ново поколение на универсалната автомобилна система Snapdragon Ride Flex

Стефан Николов Последна промяна на 07 януари 2023 в 12:08 1610 0

Snapdragon Ride Flex

Снимка Qualcomm

CES 2023: Qualcomm с ново поколение на универсалната автомобилна система Snapdragon Ride Flex

През последните почти осем години Qualcomm много агресивно се опитва да разшири пазарното си присъствие извън сферата на мобилните устройства и се фокусира най-вече върху автомобилната индустрия.

След неуспешния опит за сливане с NXP, която е една от водещите компании за производството на автомобилни полупроводникови компоненти, Qualcomm реши да разшири възможностите на своята популярна фамилия чипове Snapdragon и да представи нови системи върху чипа (SoC), които могат да управляват почти всичко в един съвременен автомобил. Сега, по време на голямото изложение CES 2023 компанията официално представи новото поколение на своята SoC, която сега носи името Snapdragon Ride Flex.

Новата платформа Flex идва три години след анонса на първата Snapdragon Ride, която вече се изпозлва от Cadillac Lyriq. Платформата Ride е предназначена за изграждането на новите усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), както и за създаването на роботизирани системи за управление на автомобилите (ADS). Компанията предлага и Snapdragon Cockpit, който вече се използва от редица автомобилни производители за управлението на информационно-развлекателните системи. Qualcomm предлага и чипове за клетъчни модеми, които осигуряват свързаност на автомобилите.

Новата Snapdragon Flex обединява всичко това на едно място, за да осигури необходимата изчислителна мощност за следващото поколение процесорни архитектури, които обединяват разпръснатата из целия автомобил електроника в един общ център, като това обикновено е бордовият компютър.

Към днешен ден платформата Snapdragon Ride Flex е на етап активно тестване, а серийното производство на специализираните автомобилни чипове трябва да започне в началото на 2024 г. Този амбициозен проект показа стремежа на Qualcomm да излезе извън рамките на мобилните устройства и да засили присъствието си на пазара за автомобилна електроника, който според финансовите анализатори, към 2030 г. ще нарасне до 100 млрд. долара. Към края на 2022 г. приходите на автомобилното направление на Qualcomm бяха 1.4 млрд., което е съвсем малко в сравнение с приходите от мобилния сегмент - 425 млрд. Но на годишна база постъпленията на авто звеното демонстрират ръст от 41% - в края на 2021 г. те бяха 975 млн. долара.

По време на CES 2023 Qualcomm сподели, че е получила от различните автомобилни производители поръчки на обща сума около 30 млрд. долара. Към платформата Snapdragon са решили да преминат General Motors, Renault, Volkswagen и BMW, като почти всички тези компании са се отказали от технологията Intel Mobileye.

Новата платформа Snapdragon Ride Flex предлага много по-богати възможности, включително адаптивен круиз контрол, непрекъснат мониторинг на водача, непрекъснат мониторинг на лентата за движение и асистент за правилното паркиране. Същият чип поддържа работата с няколко дисплея, 3D навигация и гласов асистент. Qualcomm предлага и специализиран софтуер с хипервайзор, който осигурява едновременната работа на няколко изолирани виртуални машини.

Qualcomm добави, че ще предлага няколко версии на новата SoC, с които ще обхване като решенията от съвсем начално ниво, така и системите, които изискват много висока производителност. По този начин ще бъде осигурена по-голяма гъвкавост на автомобилните производители.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !