Apple е известна с това, че предпочита да използва собствени софтуерни платформи и продуктите ѝ рядко се „разбират“ добре с други системи. Затова специализираната ИТ преса доста се изненада от новината, която компанията съобщи – тя въвежда поддръжка на RCS съобщения за iPhone, казва 9to5Mac.
RCS (Rich Communication Services) е популярна като „наследник“ на традиционните SMS-и. Това е технология за обмен на кратки текстови съобщения, която обаче поддържа и повече функции като популярните чат приложения. Чрез RCS може да се изпращат линкове, снимки, клипове. Технологията поддържа още индикатори, че съобщението е прочетено, че отсрещната страна пише отговор и т.н. Самото качеството на клиповете и снимките също е по-високо.
Apple смята да въведе най-новата версия – RCS Universal Profile. Тя в момента се финализира от GSM Association и ще поддържа още възможности като споделяне на местоположението с другите участници в разговора. Говорител на Apple коментира, че компанията вижда решението като начин да подобри взаимосъвместимостта между устройствата ѝ и тези на други компании.
Така iMessage ще поддържа собствения си стандарт, редом с SMS, MMS и RCS. Приложението ще може да работи с всички тях, като ще подбира кой стандарт да използва според ситуацията. Разбира се, собственият ще е с приоритет, но той може да работи само с други устройства на Apple. Компанията подчертава, че продължава да смята, че iMessage е много по-добър и сигурен от останалите стандарти.
Въпреки това компанията допълва, че планира да работи с GSM Association, за да подобри и RCS занапред. Apple иска да се подобри сигурността на RCS, за да може да използва същото ниво на криптиране като iMessage. Освен това Apple подчертава, че няма да прави никакви собствени допълнения върху RCS, а иска усилията ѝ да станат част от цялостното подобряване на стандарта.
ИТ гигантът допълва, че поддръжката на RCS ще стане факт следващата година, но не казва кога точно. Няма да е нужно потребителите да правят каквото и да е. Всичко ще бъде добавено чрез софтуерна актуализация за iOS 17 и по-новите версии.
Подобно поведение определено е доста необичайно за Apple. Компанията традиционно прави всичко само за своите продукти и изключително рядко въвежда поддръжка за всеобщи стандарти и платформи. Една вероятна причина е регулаторният натиск. В Европейския съюз влязоха и предстои да влязат множество правила, които забраняват „затварянето“ на потребителите в екосистеми и въвеждат задължения за по-голяма взаимосъвместимост между различните услуги и платформи. Единственият начин да се избегнат сериозни глоби и дори забрани на дадени услуги, е изискванията да бъдат изпълнени. Друга причина е, че повечето компании вече работят в тази посока на взаимосъвместимост и Apple рискува да стане твърде изолирана, което няма да е добре за потребителите ѝ, които неизбежно ще започнат да се питат защо не могат да комуникират толкова ефективно със свои приятели с други устройства, както те правят помежду си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари