Apple разполага с необходимите средства, за да стартира своя собствена търсачка, която да замени тази на Google. Интересно е и че дори Microsoft се е обърнал към компанията с молба да помогне за осъществяването на тази цел.
Залогът е в размер на милиарди долари. В момента Apple получава солидни суми от Google от показването на реклами в търсачката на интернет гиганта в своите устройства - комисиона, която през последните години носи по около 8 млрд. долара годишно. Марк Гурман, водещият анализатор на Bloomberg се опитва да си представи какво ще е, ако Apple можеше самостоятелно да печели тези пари, а и не само тях, а много повече.
Apple теоретично би могла да предложи на клиентите си по-интегрирано и частно решение в сравнение с Google. Обществеността вече получи представа как би могло да изглежда това. Компанията изгради свои собствени търсачки за услуги като App Store, Maps, Apple TV и News.
Джон Джанандреа, бивш изпълнителен директор на Google, който сега ръководи машинното обучение и изкуствения интелект в Apple, има под свое ръководство гигантски екип за разработване на търсещи машини. През последните няколко години неговата група разработи търсачка от следващо поколение за приложенията на Apple с кодово име Pegasus. Тази технология, която осигурява по-точни резултати, вече е налична в някои приложения на Apple и се очаква съвсем скоро да се появи и в други, включително в самия App Store. За подобряването на Pegasus може да се използва генеративен изкуствен интелект.
Миналата година Apple пусна и Business Connect, който е пряк конкурент на Google Maps и позволява на фирмите да добавят безплатно часове и подробности относно местоположението в Apple Maps.
Най-голямото доказателство за усилията на Apple при търсачките досега е услугата Spotlight, която помага на потребителите да търсят файлове на всички свои устройства. Преди няколко версии на iOS и macOS, Apple започна да добавя резултати от уеб-търсенето към инструмента, препращайки потребителите директно към сайтовете, които могат да отговорят на техните въпроси. В различни моменти тези резултати бяха предоставяни или от Bing на Microsoft, или от Google на Alphabet. Siri също използва тази технология, за да предоставя резултати от търсенето в интернет.
Преди няколко години Apple представи интересна уеб търсачка, наречена Applebot. Подобно на роботите на Google и Microsoft, тази система претърсва интернет, за да индексира уеб сайтовете за бъдещите резултати от търсенето. По същество тя съществува, за да намира сайтове, които може да предоставя на потребителите в Siri и Spotlight.
Но всъщност самата Apple не смята за необходимо да създава своя собствена търсачка, тъй като счита тази на Google е най-добрата. Този аргумент може и да е верен, но вероятно става дума за друго – ако сделката на Google с Apple бъде развалена, това може да струва много пари на корпорацията от Купертино.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари