Apple е влагала над 1 млрд. долара годишно за своя нереализиран автомобил

Мария Иванова Последна промяна на 13 март 2024 в 10:15 283 0

Apple Car

Снимка Copilot/Dall-E AI Image

Apple е влагала над 1 млрд. долара годишно за своя нереализиран автомобил

През последното десетилетие технологичният гигант Apple е инвестирал средно около 1 млрд. долара годишно (или почти една пета от бюджета си за научноизследователска и развойна дейност) в проекта си за автомобил, наречен I-Beam. Външните екипи за чипове, сензори за камери, облачни услуги и софтуер са добавяли още стотици милиони долари към годишните разходи за проекта.

Въпреки усилията и значителните инвестиции обаче, Apple така и не стига до тестване на пълномащабен прототип по обществените пътища отчасти заради огромната техническа трудност на поставените цели за самоуправление, отчасти заради предизвикателствата на автомобилния бизнес. Проектът също така се оказва провал на най-високо ниво в компанията да се спре на едно нещо и да го направи.

Стив Джобс е първият, който лансира идеята за автомобил в Apple. В края на 2000 г., съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията заявява, че тя трябва да има доминиращи технологии във всички пространства, в които хората прекарват времето си - у дома, на работа и в движение. По-късно идеята временно е изоставена поради необходимостта компанията да се фокусира върху iPhone. Но през 2014 г., търсейки нов поток на приходи в размер на сто милиарда долара, Тим Кук отново се връща към идеята за автомобилите.

Въпреки че дългоочакваният автомобил на Apple никога не е бил на път да се появи официално, в края на февруари тази година стана ясно, че компанията окончателно е решила да се откаже от проекта. В своя бюлетин Power On Марк Гурман от Bloomberg посочва, че "дизайнът на автомобила на Apple от 2020 г. прилича на Canoo Lifestyle Vehicle - футуристичен ван със заоблени ръбове, но има затъмнени прозорци с регулируемо затъмнение".

Според Гурман интериорът му се е променял няколко пъти, но идеята е била да бъде възможно най-минималистичен. За салона са предвидени седалки като в частен самолет, с трансформиращи се облегалки и подложки за крака. В някои от вариантите е присъствал гигантски екран в центъра на автомобила за показване на видеоклипове и провеждане на разговори в реално време. В други - дисплеят е бил с размери, близки до тези на iPad.

Най-важното от всичко обаче е, че автомобилът е проектиран да има автономност от ниво 5. Това означава, че е предвидено да може да се движи изцяло самостоятелно с помощта на бордови компютър, нова операционна система и облачен софтуер, разработени от самата компания. Волан и педали не да предвидени, а само резервен контролер в стил видео игра или приложение за iPhone за шофиране с ниска скорост. Впоследствие Apple намалява амбициите си по отношение на възможностите за автономно шофиране и монтира обратно волан и педали в автомобила.

След като технологичният гигант съобщи, че прекратява работата си по програмата си за автомобили, изглежда малко вероятно да видим някои от тези проекти да се осъществят. Тази година обаче се очаква да се появи следващото поколение на стандарта на Apple CarPlay, който ще е достъпен за различни марки автомобили.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !