Мобилният сектор до голяма степен е двуполюсен с платформите Android и iOS, като за тях има и съответните магазини за приложения, Play Store и App Store. Те позволяват на Google и Apple да имат монопол върху съдържанието, макар и за Android да могат да бъдат инсталирани алтернативни магазини.
Разбира се това означава и въвеждането на съответните такси при продажба на съдържание. Някои големи технологични компании обаче търсят алтернативи, включително с предлагане на приложенията и игрите си за директно изтегляне или дори разработката на собствен магазин. Вторият подход изглежда са обмисляли от Activision-Blizzard с разработката на Project Boston за Android.
Вътрешни документи разкрити в хода на делото между Epic и Google показват, че към края на 2019 г. компанията е имала два паралелни плана. Първият е свързван с разработката на собствен магазин за игри, самостоятелно или с Epic Games и Supercell, с което да се прескочи Play Store. Главният изпълнителен директор на Epic, Тим Суийни, дори го определя като Steam of Mobile, като таксата при покупка изглежда е трябвало да бъде между 10% и 12%, което доста по-ниско от 30% в Play Store и други подобни. При успех, планът е бил за създаването на подобна система и за iPhone.
Втората и по-приоритетна идея е била за постигане на широкомащабна сделка с Google, на стойност над 100 млн. долара, обхващаща различни системи, включително YouTube, реклами, облачни предложения и т.н. Става ясно, че идеята е била да бъде реализиран само един от двата плана. Като голямото заглавие, което първоначално би привлякло потребители се посочва Candy Crush. Иначе в магазина потенциално е планирано предлагането на игри и от външни разработчици.
Планът е бил решението да бъде завършено с всички функционалности към 2021 г. Разбира се това така и не се случи, тъй като Activision-Blizzard постигна споразумение с Google през 2020 г., като между двете компании се въртят милиарди долари. Според Epic Google на практика е платила на Activision-Blizzard да не отваря собствен магазин за приложения, като сделката е част от плана Project Hug, една от множеството подобни сделки. Вътрешни документи на Google разкриват, че опасенията на компанията са, че до 100% от най-големите разработчици биха избрали алтернативния магазин.
Иначе в съдебната битка има опити да се изясни дали Activision-Blizzard реално са планирали да пуснат подобно решение. Според Google опасността е била реална, но пък може и да е било просто план за постигане на по-добри условия при бъдеща сделка.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари