YouTube затяга контрола срещу блокирането на реклами

Стоян Ненов Последна промяна на 01 ноември 2023 в 14:25 542 0

Youtube adblocker

Снимка Reddit

YouTube затяга контрола срещу блокирането на реклами

От около две седмици в интернет се увеличава броят на потребители на видеопортала YouTube, които споделят, че получават предупреждения да не използват софтуер за блокиране на реклами. Сега компанията обяви пред The Verge, че това е било част от експеримент, а вече става „глобално усилие“.

Експериментите са започнали още през юни т.г. Първоначално много малък брой потребители са били включени в тях. Постепенно броят им е увеличаван, като са тествани различни предупреждения и наказания. Така се е стигнало до настоящето решение.

Ако потребителят използва софтуер за блокиране на реклами, които спират и рекламите в YouTube, то той ще получи между три и пет предупреждения, когато се опитва да пусне видеоклип. Клипът ще бъде спиран, като ще се появи текст, в който се казва, че използването на такъв софтуер нарушава правилата за използване на услугата на YouTube. Потребителят е призован или да сложи YouTube в "бял списък“ на софтуера или да изключи блокирането напълно.

В текста се казва още, че рекламите позволяват на милиарди хора да използват YouTube по света. Платформата предлага на потребителя да пробва платената версия YouTube Premium, която също премахва рекламите и предоставя доходи на създателите на съдържание.

Ако потребителят не премахне софтуера след последното предупреждение или не премине към YouTube Premium, видеоклиповете няма да бъдат пускани докато не направи едно от двете. Директорът „комуникации“ на YouTube Кристофър Лоутън коментира пред The Verge, че използването на приложения и добавки за блокиране на реклами вреди на екосистемата. По всичко личи, че занапред това ще е стандартна практика на YouTube и платформата няма да се откаже от това изискване.

През тази година YouTube направи доста промени в политиката си за реклами. Компанията тества различни формати и продължителност на рекламите. Приложението ѝ за телевизори постепенно внедрява 30-секундни реклами, които не могат да се прескачат. Също така експериментира и с по-дълги прекъсвания за реклами, но по-нарядко.

Основната ѝ цел е да пренасочи повече потребители да се абонират за премиум услугата. Компанията обаче премахна по-евтиния абонамент, който беше няколко долара и изключваше рекламите, но не даваше допълнителните функции. Тя заяви, че предпочита потребителите да се абонират само за пълен абонамент и така да се възползват и от всички екстри, които той предлага. По същото време обаче започна и постепенно да увеличава цената на абонамента, което вече провокира доста критики и недоволство от страна на потребителите. Така хората ще трябва да избират – високи такси за абонамент или реклами.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !