Spotify добавя вертикален скрол, подкасти и други нововъведения

Мария Иванова Последна промяна на 13 март 2023 в 12:48 429 0

Spotify

Снимка Spotify

Spotify добавя вертикален скрол, подкасти и други нововъведения

Стрийминг гигантът Spotify направи голяма актуализация на потребителския си интерфейс. Обновеният начален екран на платформата вече е с вертикално превъртане, наподобяващо дизайна на TikTok. Шведската компания определи промяната като най-голямата си еволюция, откакто приложението става достъпно за телефони преди повече от десетилетие. Тя обяви редизайна на своето Stream On събитие, заедно с нови инструменти за подкастъри и нови възможности за взаимодействие между изпълнителите и техните фенове. На събитието платформата за стрийминг на музика обяви също, че броят на активните ѝ месечни потребители е надхвърлил половин милиард.

Промененият начален екран

Новият начален екран на Spotify предлага поток от визуализации (наподобяващи автоматично възпроизвеждащите се трейлъри на Netflix) на музика, предавания, подкасти, аудиокниги и друго съдържание, което потребителите могат да запазват, споделят или преглеждат. Новият интерфейс включва персонално подбрани обложки на албуми, сингли и плейлисти в горната част на приложението, с автоматично възпроизвеждащ се подкаст или музикален видеоклип точно под тях. Потребителите могат да кликнат върху публикуваното видео или подкаст, което ще ги отведе до страница, посветена специално на това съдържание.

“Най-важното, което ние от Spotify можем да направим за авторите на музика, е да намалим дистанцията между тяхното изкуство и хората, които го обичат, както и които биха го харесали веднага щом го открият“ - посочва ръководителят на отдела за изследвания и развитие на Spotify Густав Сьодерстрьом. Според него обновленията ще подобрят потребителското изживяване както за създателите, така и за слушателите, предоставяйки им повече възможности за препоръки и „динамични“ начини за откриване на съдържание.

Новите инструменти

TikTok не е единственият вдъхновител на новия потребителски дизайн на Spotify. Освен обновения начален екран, компанията обяви и нови функции, вдъхновени от други социални мрежи като YouTube, Instagram и Snapchat.

Една от новите функции е Spotify Clips, която позволява на изпълнителите да добавят 30-секундни видеоклипове (Stories) към своите профили. Сред останалите нови възможности на платформата са: опростена система за уведомяване за дати на концертни турнета; програма за предварителни продажби на билети Fans First, както и страници за обратно броене, позволяващи на феновете да запазват предварително албуми и да виждат оставащото време до пускането им.

Ребрандиран е и инструментът Enhance, предлагащ свързани песни. Той вече се нарича „Smart Shuffle“ и с негова помощ могат да се пренареждат генерираните от потребителите плейлисти.

Някои от новите функции вече са активни в приложението, докато други ще бъдат пуснати през следващите месеци, уточняват от Spotify. В допълнение към новия интерфейс, наскоро обявеният „AI DJ“ на компанията вече ще бъде достъпен за всички.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !