Резултатите от търсенето в Google се влошават, а компанията гледа към мобилния AI

Мария Иванова Последна промяна на 20 януари 2024 в 14:36 1020 0

Cricle to Search

Снимка Google

Google се ориентира към мобилния AI и интеграцията на търсачката при смартфоните

Ново проучване, проведено от учени от Лайпцигския университет, Университета Баухаус във Ваймар и Центъра за анализ на данни и изкуствен интелект, показва, че Google изглежда губи битката със спам сайтовете при търсенето на продукти. Те успяват да промъкнат съдържанието си сред първите резултати, което затруднява потребителите, търсещи надеждна информация.

Изследователите анализират въпроса “Става ли Google по-лош?”, след като са проучили 7392 заявки за преглед на продукти в Google, Bing и DuckDuckGo в продължение на една година. Според докладите, които са изготвили, “потокът от нискокачествено съдържание, особено за търсене на продукти, продължава да претопява всякакъв вид полезна информация в резултатите от търсенето”.

Говорител на Google отговаря на проучването, като заявява, че то “не отразява цялостното качество и полезност на търсенето”, а се фокусира само върху тесен набор от заявки - а именно търсенето на продукти. Той също подчертава, че вече са стартирали конкретни подобрения за справяне с тези проблеми.

По-късно този месец смартфоните Pixel 8 и Pixel 8 Pro на Google, както и чисто новата серия Galaxy S24 на Samsung, ще получат няколко нови функции с изкуствен интелект. Те ще интегрират търсенето, както и Google Lens (приложението за разпознаване на изображения), директно в други приложения в мобилните устройства.

Една от тези нови функции се нарича Circle to Search (Кръг за търсене). Тя позволява на потребителите да изберат изображение, текст или видеоклип в дадено приложение и да стартират бързо търсене, което се появява в долната част на екрана. По този начин например ще можете да потърсите продукт, който сте забелязали във видеоклип в Instagram, в рамките на същия дисплей на приложението.

В този контекст, новите функции за търсене стават по-полезни за потребителите, позволявайки им да извършват търсене, без да превключват между приложенията. Но тe също предоставят очевидни възможности за търговия, за което често се използва и функцията Lens. Това означава, че новите функции са добри и за рекламния бизнес на Google, създавайки допълнителни възможности за монетизация.

Технологичният гигант потвърждава, че продуктови реклами ще продължават да се появяват в специални рекламни слотове в търсачката. Като се има предвид, че новите функции за търсене ще заемат само част от мобилния дисплей, ако резултатите са реклами, това бързо може да се окаже по-скоро разочароващо, отколкото ефективно.

Изглежда, че изкуственият интелект има потенциала да промени начина, по който търсим информация и този подход е полезен за Google. Остава да видим дали тези промени ще бъдат полезни и за потребителите - както на мобилни устройства, така и на настолни компютри.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !