Мобилните приложения печелят все по-малко пари и разчитат на абонаменти

Стоян Ненов Последна промяна на 18 март 2024 в 17:06 343 0

App Store

Снимка Pixabay

Мобилните приложения печелят все по-малко пари и разчитат на абонаменти

Мобилните приложения са бизнес за стотици милиарди, но това не означава, че тези пари се разпределят равномерно. Според нови данни на компанията RevenueCat, мнозинството от мобилните приложения всъщност изкарват минимални суми, съобщава Ars technica.

Анализът на RevenueCat обхваща над 30 000 мобилни приложения в Google Play Store и Apple App Store. В него се посочва, че повечето приложения не изкарват дори 1000 долара на месец в приходи. Затова създателите им разчитат все повече на абонаменти, за да си гарантират поне някакви предвидими доходи. В анализа попадат и над 18 000 разработчици, чийто приложения имат 290 млн. абонати и генерират 6,7 млрд. долара приходи, използвайки платформата на RevenueCat.

Оказва се, че 17% от приложенията изкарват по-малко от 1000 долара на месец всяко. Анализът открива още, че веднъж преминали 1000 долара на месец, приложенията по-лесно увеличават доходите и 59% от тях достигат 2500 долара месечно. След това 60% от тези с 2500 долара месечно, успяват да повишат дохода си до 5000 долара на месец.

Стигането на въпросните 1000 долара обаче се оказва много трудно. И отнема много време. Година след пускането си, новите приложения изкарват малко под 50 долара на месец. И това е средната сума. Топ 5% на новите приложения могат да изкарват по над 200 пъти повече. За мнозинството обаче доходите са практически нищожни.

Основният проблем е, че има траен спад на разходите за онлайн реклама. За разработчиците става все по-трудно да изкарват достатъчно средства за развитие на приложенията си и дори за базовата им поддръжка. Основното решение се оказват абонаментите. Според данни на Appfigures, това се превръща в предпочитано средство за доходи за приложенията, като само през миналата година има поне 59 000 нови програми, които се финансират с абонаменти.

И това обаче е проблем. Тъй като все повече услуги предпочитат абонаменти, това се отразява все по-сериозно на портфейла на клиента. Той ограничава броя на услугите, за които плаща, а същевременно средната цена на абонаментите за приложения расте. Тя достига 8.01 долара през миналата година, спрямо 7.05 долара година по-рано. Според друг анализ на Kearney, 42% от потребителите смятат, че имат твърде много абонаменти и не са доволни от това.

Приложенията изпитват трудност и да задържат абонатите. Увеличава се броят на абонатите, които не се задържат след първата година абонамент. Приложенията губят средно с 14% повече абонати след първите 12 месеца. Срокът е такъв, тъй като много от услугите предпочитат заплащане на годишен абонамент. При месечните абонати, над 60% от тях остават след първия месец, но едва 36% остават за трети месец или повече.

В опит да адресират и този проблем, разработчиците ще преминат към други методи за увеличаване на доходите. RevenueCat очаква сред приложенията да станат особено популярни покупките вътре тях, както и афилиейт маркетинга, т.е. получаване на комисионни при реализирани продажби.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !