Google започна да предупреждава потребителите на браузъра Chrome за ползването на рекламни блокери. Популярният уеб браузър засега не предлага на потребителите да изключат или да деинсталират тези разширения. Въпреки това, очакваната голяма промяна ще направи тези блокери на реклами ненужни.
Google започна да предупреждава потребителите на Chrome за използването на разширения за блокиране на реклами, като например uBlock Origin. Това става с изскачащ прозорец, който гласи: "Това разширение скоро може да спре да се поддържа". Браузърът също така предлага на потребителите линкове, в които ги приканва да го "Премахнат или заменят с подобни разширения" от уеб магазина на Chrome. Подобни предупреждения се появяват и ако потребителите посетят локалната страница с разширения на Chrome (chrome://extensions).
Това, което се случва, е, че Google предупреждава потребителите, че техните блокери на реклами скоро ще станат остарели и неефективни. Корпорацията засега само демонстрира, че без проблеми може да вижда кога се използва рекламен блокер.
По-конкретно, Chrome се готви да направи Manifest V3 задължителен за разширенията, които искат да работят в средата на този уеб браузър. Повечето от популярните и ефективни рекламни блокери обаче разчитат на по-стария, но все още функционален Manifest V2.
Google се опитва да въведе Manifest V3 в браузъра Chrome от доста време. Manifest V2 вече е изчерпан и скоро ще спре да работи в стабилните, dev и Canary версии на браузъра. Предупрежденията, които потребителите виждат, ги съветват да преминат към по-нови разширения, които са в съответствие с Manifest V3.
Google е наясно какво се случва, когато бизнесът е застрашен от блокирането на реклами. YouTube отдавна води тежка битка с няколко разширения, които лишават платформата от реклами.
Но предстоящият Manifest V3 по същество отнема основните защитни механизми, които правят блокерите на реклами ефективни. Блокерите на реклами до голяма степен разчитат на "филтриращи списъци" и съхраняват необходимия код на локалното устройство.
Google по същество забранява "отдалечено разположения код". Излишно е да споменаваме, че това включва филтриращите списъци, които рекламните блокери трябва да актуализират редовно. Сега интернет гигантът на практика изисква тези списъци да са част от основното приложение или разширение.
Изданието Androidheadlines коментира, че в резултат на това разширенията ще трябва да преминат през процеса на преглед в Chrome Web Store. Твърде вероятно е Google да направи този процес прекалено тромав или сложен. Apple редовно прилага подобна тактика, която се нарича gatekeeping. Между другото, и двете компании твърдят, че този процес помага да се направят платформите по-сигурни и по-безопасни за обикновените потребители.
Това означава, че Google на практика „не убива блокерите на реклами". Въпреки това всички разширения, които работят в уеб браузъра Chrome, ще трябва задължително да са съвместими с Manifest V3.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари