Чатботовете са готови за следващо си ниво на развитие

Павлин Луканов Последна промяна на 02 юни 2024 в 13:02 451 0

Anthropic

Снимка Anthropic

Anthropic е конкурент на OpenAI, който представи нов продукт надграждащ чатбота си

След появата на ChatGPT последва своеобразен бум на чатботовете с изкуствен интелект (AI). Тази технология до голяма степен разтърси технологичния сектор, но освен това има по-широко влияние в почти всички аспекти на човешкия живот. В много сфери хората могат да използват ботовете, за да улеснят работния си процес, като разбира се има и редица директни заплахи за премахване на работни позиции за сметка на решения с изкуствен интелект.

Сега изглежда сме свидетели и на първите крачки към следващия етап от развитието на този тип системи, като те се сдобиват с повече възможности. Anthropic, конкурент на OpenAI, представи нов продукт надграждащ чатбота на компанията Claude. Разработчиците ще могат да го насочват за достъп до външни услуги и софтуер, за да са още по-полезни. Claude може да използва калкулатор за решаване на задачи, които иначе биха затруднили големия езиков модел, или да изиска достъп до база с данни съдържаща потребителска информация.

Anthropic си партнира с няколко компании за изграждането на версия на Claude, която ще помогне повече на служителите им. Сред тях е Study Fetch, която е разработила възможност за използване на различни функционалности от платформата си за самоубочение чрез модифициране на потребителския интерфейс и т.н.

Има разбира се и други компании, които навлизат в своеобразната каменна епоха. Така например Google демонстрира редица прототипи на агенти с AI в рамките на конференцията си за разработчици Google I/O. Един от тях например е създаден с цел управление на процеса по връщане на продукти при онлайн пазаруване. Той може да открие документите свързани с поръчката в Gmail и да попълни искане за връщане, както и да планира вземане на продукта от клиента.

Подобно на другите сектори, в които се използват решения с изкуствен интелект и тук обаче компаниите подхождат предпазливо заради грешките, които допускат големите езикови модели. Ограничението на ранните поколения до една определена задача в работния процес на компанията може да бъде стъпка в правилната посока, без да се поемат излишни рискове.

Дори този подход може да се окаже от голяма полза, като някои големи компании вече автоматизират някои по-общи офисни задачи чрез роботизиран автоматизационен процес (RPA). Често това включва реалните действия на хора и разбиването им в стъпки, които могат да бъдат изпълнени от софтуер. С големите езикови модели много повече задачи и работа ще могат да бъдат автоматизирани.

По данни на компанията за пазарни анализи IDC, пазарът на RPA е на стойност 29 млрд. долара (52.4 млрд. лв.), а внедряването на AI може да го удвои до три години.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !