Стартираният наскоро чатбот в Bing често се представя като Sydney, което не е изненадващо, тъй като това е кодовото име, под което е разработван в продължение на няколко години. Нещо повече, в края на 2020 г. Сидни е публично тестван в малък брой държави, но едва ли някой е забелязал това.
"Сидни е старото кодово име на ранния чатбот, който започнахме да тестваме в Индия в края на 2020 г.", споделя Кейтлин Рулстън, директор по комуникациите в Microsoft, в изявление за The Verge. "Информацията, която получихме от това тестване, ни помогна в нашата работа по новата предварителна версия на Bing. Продължаваме да подобряваме методите си и работим върху по-усъвършенствани AI модели, за да използваме досега получените познания и отзивите."
Оказа се, че Microsoft се опитва да внедри чатбот в Bing още от 2017 г. В първите версии софтуерният гигант се е опитал да използва ранните технологии за машинно обучение от Bing и Office, но не е успяла да постигне желания резултат. Но в периода между 2017 г. и 2021 г. са направени голям брой подобрения. Стратегията също се е променила - сега Microsoft иска да създаде единен чатбот, който също се казва Сидни и който ще отговаря на различните запитвания в Bing.
The Verge допълва, че първите версии на Sydney не са проявявали каквато и да било индивидуалност. Но всичко се променя през лятото на 2022 г. Именно тогава компанията OpenAI е предоставила на Microsoft новото поколение на езиковия модел GPT, който кардинално променя буквално всичко в тази област. Предполага се, че тогава това е била ранната версия на новото поколение GPT-4 на тази платформа, която все още не е официално представена на широката публика.
За Microsoft, който от над шест години мечтае за създаването на търсачка с диалогов интерфейс, това се оказва истински пробив, така необходим за реализацията на този интересен проект.
Езиковият модел на компанията OpenAI е обучен и трениран с помощта на данните, излезли до 2021 година. За да се справи с този проблем Microsoft е обединил новия AI модел с инфраструктурата на Bing, за да може да дава достъп до резултатите от търсенето и ранкинга. Това е необходимо, за да може новият чатбот да разполага с най-актуалните данни. След това софтуерният гигант бързо създава модела Prometheus, в който са обединени Bing и GPT, които вече са в състояние да дават верни и релевантни отговори в чата.
Разбира се, възниква въпросът за интеграцията на чатбота във вече съществуващата търсачка Bing. Специалистите на софтуерния гигант са на мнение, че стандартното търсене се е превърнало в толкова дълбоко вкоренен навик, че при използването на чатбота е необходимо да се направи някакъв компромис без да се променя парадигмата на интернет търсенето. В крайна сметка Microsoft решава да разположи отговорите на чатбота в отделен страничен панел на браузъра, а чисто диалоговият интерфейс да стане отделен режим, който потребителят решава дали да го използва или не. Microsoft не разказа цялата история за създаването на Sydney и само заяви, че новият изкуствен интелект в Bing е кулминацията на една многогодишна работа.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари