Софтуерният гигант Adobe пусна набор от нови инструменти за създаване на триизмерни дигитални обекти, които могат да се използват както за маркетингови кампании и видео игри, така и за метавселената - виртуален свят, в който посетителите могат да пазаруват, да общуват, да играят игри, да учат уроци, да посещават културни събития и др.
Технологичният гигант представи новите си инструменти по време на традиционната годишна конференция Adobe MAX, която тази година се проведе от 18 до 20 октомври в Лос Анжелис. Първият от тях се нарича
3D Capture
и се стреми да подпомогне работата на дигиталните творци, позволявайки им да създават 3D модели директно от изображения от реалния живот. С помощта на 3D Capture те могат да направят серия от снимки с почти всеки фотоапарат или смартфон, след което да създадат от тях 3D обект.
От Adobe уверяват, че дори начинаещи 3D дизайнери могат да използват инструмента за бързо създаване на 3D модели и базови текстури, без да се налага да изучават традиционни работни процеси за техническо моделиране. Това е така, защото 3D Capture работи с Изкуствен интелект (AI) и фотограметрични (базирани на снимки) технологии, с чиято помощ всеки може да заснеме обект от реалния свят, след което да го преобразува в дигитален триизмерен обект.
Substance 3D Modeler
Вторият инструмент, който Adobe представи на конференцията си, също цели да направи създаването на 3D обекти и сцени лесно и интуитивно. Той се нарича Substance 3D Modeler и представлява базиран на жестове инструмент, който позволява на дигиталните творци лесно да преминават от редактиране на триизмерни обекти на компютър към собственоръчната им обработка чрез шлем за виртуална реалност.
“Чрез Substance 3D Modeler те придобиват усещане, подобно на създаването на скулптури от глина, като същевременно имат прецизността на работата на компютър” - обяснява Франсоа Котин, директор маркетинг в Substance 3D отдела на Adobe. Той описва инструмента като забавен, бърз и управляван чрез човешките жестове.
Adobe от 2D към 3D съдържание
Със своите инструменти за графичен дизайн и редактиране на изображения, Adobe отдавна доминира на пазара за създаване на двуизмерно съдържание. Тази своя позиция, компанията защитава, инвестирайки 20 млрд. щ. долара в купуването на конкурентния стартъп Figma. Сделката, която се случи миналия месец, е определяна като най-голямото придобиване в историята на софтуерния гигант.
В същото време през последните години Adobe инвестира активно в създаването на триизмерно съдържание - област, традиционно доминирана от платформи за гейм съдържание като Unity, Unreal и др. Днес водещи гейм разработчици като Epic Games, NVIDIA и Roblox също използват Substance 3D инструментите на Adobe за прототипиране и създаване на ранни преживявания в метавселената.
Сътрудничество с Meta
За изграждането на завладяващо 3D съдържание за метавселената, Adobe обяви, че ще внесе инструменти за Substance 3D в платформата Quest на Meta. От своя страна компанията-майка на Facebook ще предостави на потребителите си инструментите за създаване на 3D на Adobe.
Очаква се внедряването на Substance 3D Modeler в устройствата Meta Quest Pro и Quest 2 да постави началото на дългогодишен ангажимент между двете компании.
Бъдещето на 3D индустрията
Тъй като компании от различни индустрии увеличават инвестициите си в триизмерно съдържание, за да се подготвят за метавселената, 3D индустрията се очаква да достигне над 200 млрд. щ. долара до 2026 година. Инструментите на Adobe Creative Cloud и Substance вече осигуряват завладяващи изживявания в областта на развлеченията, търговията на дребно и други индустрии. Сега софтуерният гигант обръща поглед към триизмерния виртуален свят на метавселената, където всеки ще може да създава своето въздействащо дигитално изживяване.
“Идва вълнуваща нова ера на дигиталното изживяване – такава, която е готова да промени радикално начина, по който работим, играем и се свързваме. От самото начало нашите инструменти промениха начина, по който хората възприемат света. Сега ви даваме инструментите за изграждане на нов вид свят - метавселената” - се казва в изявление на Adobe.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари