Докато физическите магазини постепенно губят господството си, онлайн пазарът е в разцвета си. Все повече компании - малки и големи пренасят бизнеса си в дигиталната среда и намират опора в този непрекъснато разрастващ се пейзаж. Ако сте бизнес за електронна търговия, който се стреми да опита от успеха, знаете колко взискателни и конкурентни могат да бъдат нещата.
В следващите редове ще споделим 8 ключови фактора, върху които трябва да се съсредоточите, за да повишите възможностите бизнеса си в електронната търговия и да постигнете устойчив растеж. Съветите са на дигиталната агенция BeShared, която е винаги на среща при изграждането на модерен и функционален онлайн магазин.
1. Насочете се към нишова аудитория
Тайната на успеха на бизнеса в електронната търговия се крие в разбирането на вашата целева аудитория и фокусирането на усилията ви върху нейното ангажиране. Вместо да се опитвате да привлечете максимално много хора през интернет търсачките, изберете нишова публика, специфична за Вашия бизнес. След което вникнете в техните интереси, предпочитания и позиционирайте марката си, така че да отговаря на нуждите им.
Целта е да направите продукта ви уникален и да го рекламирате на подходяща аудитория, която е вероятно да направи покупка. Тази стратегия може да увеличи лоялността на клиентите и да спечели постоянни такива.
2. Създайте удобен сайт за мобилни устройства
Пандемията ускори преминаването ни към електронна търговия и ползването на различни дигитални устройства. Тя засили ползването на най-достъпното такова – смартфонът. Ето защо успехът на бизнеса за електронна търговия зависи от функционалността на сайта за мобилни устройства. Наличието на удобен онлайн магазин в мобилен формат може да ви помогне да предоставите безпроблемно онлайн пазаруване на клиентите в движение.
Можете да започнете, като стартирате тест за функционален сайт на мобилни устройства на Google и да създадете удобно уеб приложение за Вашия онлайн магазин. Изчистеният и креативен дизайн на Вашия сайт ще помогне за увеличаване на продажбите и ще проправи пътя към успеха на Вашия бизнес в онлайн търговията.
3. Изберете правилните канали за разпространение
Вашите аудитории са активни в различни канали и ако искате продуктите ви да бъдат видими за тях, трябва да изберете правилните канали за разпространение.
Ако вашият бизнес модел се фокусира единствено върху уебсайта за електронна търговия, трябва да разширите перспективата си и да обмислите други канали за продажба. Има няколко други опции за реализирането на вашите продукти като известни платформи за онлайн търговия, социални мрежи, партньорски маркетинг и т.н.
Можете да управлявате ефективно своя процес на продажби с помощта на CRM инструменти за продажби. Те интегрират различните ви канали за продажба и правят процеса на продажба по-ефективен.
Направете задълбочено проучване, за да разберете кои от тях са предпочитани от целевите ви клиенти. Представете продуктите си по атрактивен начин, за да увеличите продажбите си в електронната търговия. Тази дигитална маркетингова стратегия ще допринесе за успеха на бизнеса в дигитална среда.
4. Създайте разннобразно съдържание
За да сте сигурни, че онлайн магазинът ви се откроява сред тълпата, трябва да инвестирате във висококачествено и разнообразно съдържание. То ще помогне сайтът и услугата да бъдат индексирани в различните платформи, както и ще улесни промотирането на различните продукти.
Днес интернет потребителите са наводнени със съдържание и за да привлечете вниманието им, трябва да мислите нестандартно и да създадете маркетингови стратегии за съдържание, които наистина да привличат вниманието им. Не забравяйте, че видео съдържанието в момента е един от най-популярните начини, генериращи страхотни резултати. Създавайте собствени видеоклипове. чрез които да изпъкнете пред конкуренцията.
5. Непрекъснато актуализирайте списъка с имейли за Вашия имейл маркетинг
Експертите разчитат на имейл маркетинга за постигане на различни рекламни цели. Имейлите могат да се използват за генериране на потенциални клиенти, за тяхното поддържане, за изграждане на взаимоотношения с тях, за гарантиране на удовлетвореността им и за увеличаване на продажбите в онлайн магазина.
Но за да се възползвате от силата на имейл маркетинга, трябва внимателно да съставяте списъците си с имейли и да използвате правилните имейл инструменти, за да ги управлявате. Няма смисъл да изпращате хиляди имейли, когато само няколко стотици получатели са Вашата целева аудитория.
Ето защо сегментирането на имейл списъците и поддържането им актуализирани е от решаващо значение за успеха на онлайн магазина. Един такъв начин да управлявате списъците си с имейли е да поискате отзив от техните получатели, за да разберете техните преедпочитания.
6. Превърнете онлайн пазаруването в преживяване
Очакванията на клиентите по отношение на клиентското изживяване рязко се повишиха и затова трябва да работите за подобряване на удовлетвореността на клиентите. Персонализираната комуникация може да бъде доведе до големи промени, било то при препоръчване на продукти, напомняне за изоставяне на количката или запознаване с най-новите ви предложения.
Още от момента, в който клиентите попаднат на страницата ви до момента, в който направят покупка, трябва да се стремите да създадете безпроблемно изживяване на клиентите. Можете също така да помислите за включване на чатбот в уеб сайта, за да изведете обслужването на клиентите си на следващото ниво. За да зарадвате клиентите си, предлагайте специални оферти и отстъпки.
7. Инвестирайте в маркетинг в социалните медии
Социалните медии могат да бъдат изключително ефективни за популяризирането на бранда, както и за разширяване обслужването на клиентите и генериране на потенциални клиенти за онлайн магазина. Facebook и Instagram, са любимите на търговците, за достигнат до нишова аудитория и привличане на трафик към техните сайтове. Те позволяват доста добро таргетиране, определяне и достигане до дадена публика.
Като казахме по-горе, пазарът е претъпкан и не е лесно да генерирате големи печалби в социалните медии. Като бранд за онлайн търговия, вие трябва да анализирате резултатите от социалните медии, за да създадете дигитални маркетингови кампании, които не само генерират ангажираност, но и да гарантират продажби с качествени потенциални клиенти.
8. Използвайте инструменти за електронна търговия
Вашият екип не трябва да се бори, за да гарантира успеха на онлайн магазина. Можете да използвате множество от разнообразни и усъвършенствани инструменти за електронна търговия, чрез които да оптимизирате усилията си.
Ето и някои от тях, които е хубаво да включите в работата си:
- Инструменти за уеб сайтове – за проектиране, настройка и управление на онлайн магазин.
- Маркетингови инструменти за електронна търговия – за да ви помогне в изготвянето на стратегията и в изпълняването на кампании с лекота.
- Инструменти за анализ на конкуренти – за да разберете пропуските в планирането и да го подобрите.
- Инструменти за анализ – за да ви помогне да прецените ефективността на дигиталните маркетингови кампании.
- Бизнес инструменти – за да ви помогнат да управлявате ежедневните операции, финанси, логистика, инвентар и обслужване на клиенти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари