През последните две години генералният директор на Tesla на няколко пъти спомена, че компанията възнамерява значително да увеличи използването на литиево-желязо-фосфатни (LFP) акумулатори с катоди, в които няма нито кобалт, нито никел. Тази стратегия ще даде възможност да се реши проблема с доставките на тези скъпи ресурси. А сега популярното интернет издание Electrek съобщи, че почти половината от електромобилите на Tesla, произведени през първото тримесечие на 2022-ра година, вече използват LFP акумулаторни блокове.
Литиевите батерии с LiFePO4 катод са по-безопасни и осезателно по-евтини, но имат по-малък капацитет в сравнение с литий-кобалтовите батерии. За електромобилите това означава по-малък пробег и затова LFP батериите се използват в бюджетните електромобили, произвеждани предимно в Китай.
Но твърде скъпият последно време кобалт и трудните доставки на този метал принуждават производителите на електрически автомобили да търсят начини за намаляване себестойността на тяхната продукция. Tesla е една от първите, които са се решили на подобна стъпка. Електромобилите Model 3 Standard Range и Model Y, който се произвеждат в гигафабрика Шанхай, вече са оборудвани с LFP батерии. По принцип, още миналата година Илън Мъск обяви, че ще има глобален преход към литий-желязо-фосфатна химия за електромобилите със стандартен пробег.
Сега, с обявяването на официалния финансов отчет за изтеклото тримесечие, Tesla потвърди, че почти половината от цялата продукция на компанията е оборудвана с LFP батерии.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари