
Гигантът в социалните медии Meta продължава да отчита значителни финансови загуби от своята лаборатория Reality Labs, която е фокусирана върху разработки в областта на метавселената и виртуалната реалност (VR).
На 29 януари компанията публикува финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2024 г., като разкри, че Reality Labs е регистрирала оперативна загуба в размер на 4.97 милиарда долара при генерирани продажби от 1.1 милиарда долара. Въпреки че загубата е зашеметяваща, тя все пак е по-малка от прогнозираната от анализатори загуба от 5.4 млрд. долара при 1.1 млрд. долара продажби.
Загубата на Reality Labs за четвъртото тримесечие на 2024 г. е най-голямата, откакто Meta започва да отчита това подразделение като отделен сегмент през четвъртото тримесечие на 2020 г. Оттогава насам компанията губи поне по 2 млрд. долара на тримесечие, като загубите се ускоряват през 2023 и 2024 г. Според отчета за приходите на Meta за четвъртото тримесечие, Reality Labs е реализирала оперативна загуба от над 60 млрд. долара от 2020 г. насам.
Reality Labs е подразделението на Meta, което разработва шлемовете за виртуална реалност Meta Quest и умните очила Ray-Ban Meta. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, постави началото му през 2014 г. с придобиването на стартъпа Oculus за 2 млрд. долара. Оттогава насам Зукърбърг определя виртуалната и добавената реалност (VR и AR) като основни елементи в плановете си за разработване на метавселената, която той вижда като следващата голяма компютърна платформа.
Важно е да се отбележи, че концепцията за цифрови светове, подобни на Second Life, съществува от повече от 20 години, но така и не е постигнала широко разпространение. Това поставя под въпрос дали метавселената на Meta ще успее да избегне същата съдба и да привлече масовата аудитория.
Миналата седмица Meta обяви, че през 2025 г. планира да инвестира между 60 и 65 млрд. долара в капиталови разходи за изкуствен интелект. Зукърбърг многократно е подчертавал, че AI е в основата на усилията на компанията в областта на метаиндустрията, включително и по отношение на умните очила Ray-Ban Meta.
Екипът на Reality Labs работи и върху продължението на Meta Quest 4, но също така разработва и нов модел от висок клас, който вероятно ще се конкурира директно с хедсета Apple Vision Pro. Според прогнозите, новият шлем за виртуална реалност Meta Quest 4 ще бъде пуснат на пазара през 2026 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари