Приходите на App Store от мобилни приложения надминаха тези от игри в САЩ

Мария Иванова Последна промяна на 16 юли 2022 в 11:51 1888 0

App Store

Снимка James Yarema/Unsplash

App Store

През последните месеци се наблюдава голяма промяна на пазара на мобилни приложения в САЩ. За първи път през май 2022 г. разходите на американските потребители за традиционни смартфон програми, надминават тези за мобилни игри. Тенденцията продължава да се наблюдава и през месец юни. Така общите приходи за цялото второ тримесечие на приложения са се увеличили до около 3.4 млрд. долара, в сравнение с 3.3 млрд. долара, изхарчени за мобилни игри. Тенденцията е от важно значение, защото игрите винаги са заемали най-голям дял на мобилния пазар.

Според доклад на изследователската фирма Sensor Tower, след промяната през месец май, 50.3% от изразходваните от потребителите средства започват да идват от мобилни приложения, които не са свързани с игрите. За сравнение, само преди пет години игрите са представлявали повече от две трети от общите потребителски разходи в онлайн магазина App Store.

Основният му конкурент Google Play остава извън наблюдаваната тенденция. През второто тримесечие на годината игрите в него са генерирали 2.3 млрд. долара от потребителските разходи в САЩ. В същото време приложенията, които не са игри, представляват около 1 млрд. долара. Причините за това са различните бизнес модели за монетизация на приложенията в двете платформи.

Потенциалът на абонаментния модел

Тенденцията е свързана с друга важна промяна в американския сектор на мобилните приложения – увеличаващата се роля на приходите от абонаменти. Те постепенно се превръщат в ключов двигател за растежа на мобилния пазар в САЩ, формирайки своеобразна икономика, която позволява на по-широка гама от приложения да генерират значителни приходи. Данните също така доказват, че не само най-големите играчи в бранша могат да отбелязват ръст в приходите от абонаменти.

Наблюдаваната тенденция представлява съществено обръщане на начина, по който изглеждаха разходите за мобилни приложения преди няколко години. През 2019 г. и началото на 2020 г., например, ръстът на разходите за мобилни игри беше постоянно по-висок от разходите извън игрите. След това разходите за игри отново скочиха в началото на пандемията от COVID-19. Но до края на 2020 г. растежът извън игрите беше наваксан и разликата се увеличи през 2021 г.

Въпреки че приложенията, които не са свързани с игри, се радват на новото си господство, докладът не съдържа добри новини за бранша през последното тримесечие. Според него общите разходи за приложения в САЩ са намалели за първи път през второто тримесечие след намаляването на ефекта, генериран от пандемията.

През април 2020 г., когато започна пандемията, годишният ръст на потребителските разходи скочи от около 20-30% през 2019 г. до 35-55% през следващите 12 месеца. Но през май 2022 г. разходите в САЩ намаляват за първи път, тъй като потребителите са започнал да пренасочват парите си обратно към други дейности извън интернет като пътувания, хранене в ресторанти и др. Въпреки този последващ спад, потребителските разходи през второто тримесечие на 2022 г. все още са по-високи със 71% спрямо второто тримесечие на 2019 година.

Подновен интерес към приложенията за пътъвания

Летните почивки пък са довели до рекордно високи изтегляния на приложения за пътувания в САЩ и Великобритания. А изтеглянията на апликации на авиокомпании на тези пазари са се увеличили с 30% в сравнение с второто тримесечие на 2019 г., преди пандемията.

Междувременно петте най-големи приложения за продажба на билети са отбелязали 10 млн. изтегляния, което е 70% повече от второто тримесечие на 2019 га. Това показва, че потребителите се връщат към концертите, спортните игри и други масови събития.

Изтеглянията на приложения в световен мащаб също се забавят през тримесечието. Според цитирания доклад, инсталациите възлизат на 35 милиарда през второто тримесечие, което е спад от 2.5% на годишна база. Изтеглянията в App Store са спаднали с 1.3% до 7.8 млрд., а инсталациите в Google Play са спаднали с 3% до 27.2 млрд.

Триумфът на TikTok

Най-тегленото приложение извън игрите в световен мащаб е TikTok. То заема челна позиция цели осем пъти за последните 10 тримесечия. Следват го изключително само социални мрежи и чат месинджъри - Instagram, Facebook, WhatsApp и Snapchat. TikTok (включително Douyin в Китай) отбелязва 187 млн. изтегляния през последното тримесечие.

Най-добрата мобилна игра в света е Subway Surfers с над 80 млн. изтегляния. Това е най-високият резултат от 2014 г. и след придобиването на производителя на играта Sybo от гейм гиганта Miniclip през юни 2022 г. На второ място сред игрите се нарежда Garena Free Fire със 70 млн. инсталирания за трето поредно тримесечие.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !