Apple отчете сериозен спад на продажбите на iPhone, който притесни компанията. Особено голям е проблемът в Китай, където спадът е 24% за първите шест седмици на годината, показва анализ на Counterpoint Research.
Това е притеснително за Apple, тъй като Китай е един от най-големите ѝ пазари. Тя може да увеличи фокуса си върху страната, за да компенсира разликата, съобщават анализаторите от Wedbush Securities, цитирани от CNBC.
Предизвикателствата за Apple няма да са никак лесни. Huawei се радва на голям възход на интереса и продажбите на смартфоните си в страната. Освен това продължават сложните макроикономически условия в много региони, което пречи на пълното възстановяване на пазара. Световните доставки на смартфони също са в тенденция на спад, макар и да има оптимистични очаквания, че бързо ще се възстановят.
Не помага и търговската война между САЩ и Китай. Двете държави наскоро отново си размениха санкции и ограничения, включително процесорите на Intel и AMD да не могат да се използват от компютрите и сървърите на държавни институции в Китай. Apple не може да си позволи да се окаже също забранена или пък ограничена.
Затова миналата седмица изпълнителният директор на Apple Тим Кук е посетил Китай. Той е открил нов магазин на компанията в Шанхай, като е провел и редица срещи с ключови доставчици. Взел е и участие на Китайския форум за развитие в Пекин, като се е срещал и с местни министри и регулатори.
По време на пътуването Кук е подчертал, че Китай е критичен партньор за доставки на компоненти за Apple и компанията иска да увеличи инвестициите си в страната. Кук е използвал срещите, за да потвърди пред институциите и местните инвеститори, че Apple има дългосрочни и сериозни намерения за присъствието си там и иска да си сътрудничи с доставчиците.
„Моментът за това пътуване беше много важен, тъй като Apple се нуждае от Китай и Китай се нуждае от Apple“, казват от Wedbush. Въпреки че през последните години компанията започна да прехвърля част от производството на iPhone в други страни, включително Индия и Виетнам, мнозинството от бройките на смартфона все още се прави в Китай. От там са и преобладаващият брой доставчици на компоненти и материали за Apple и това ще продължи да бъде така ще дълго време, казват анализаторите.
Компанията трябва да действа бързо, ако иска да задържи позициите си на пазара в Китай. Според данните на Counterpoint, продажбите на iPhone в страната падат с 24% за първите 6 седмици на 2024 г., като компанията губи спрямо Huawei, Oppo, Vivo, Honor и Xiaomi, т.е. местните производители се оказват по-предпочитани, макар и те също (без Huawei) да отчитат спадове, но по-малки. Huawei е големият победител със 64% скок на доставките. Очакванията са интересът към Huawei да продължи да расте, така че всички останали ще трябва бързо да намерят адекватен отговор и да предложат конкурентни модели и цени.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари