Google е платил 26.3 млрд. долара преди две години, за да бъде повсеместна неговата търсачка

Стефан Николов Последна промяна на 30 октомври 2023 в 17:41 797 0

Google

Снимка Rajeshwar Bachu/Unsplash

Google е платил 26.3 млрд. долара преди две години, за да бъде повсеместна неговата търсачка

Знаехме, че Google плаща много, за да бъде браузър по подразбиране в Safari, Firefox и другаде. Сега, след години на догадки, знаем колко точно е струвало това.
Когато търсите нещо в своя iPhone или Android смартфон, най-вероятно използвате Google. За много от нас това име се е се е превърнало в основната интернет търсачка и нарицателно за такава. Същевременно корпорацията изключително активно инвестира с цел нейната търсачка да доминира навсякъде.

През 2021 г. корпорацията Google е похарчила 26.3 млрд. долара, за да си гарантира, че нейната търсачка ще остане водеща в мобилните телефони и уеб браузърите, показва съдебен документ, публикуван в края на миналата седмица. Документът е част от текущо антитръстово дело срещу технологичния гигант, заведено от правителството на САЩ и няколко щата.

Според репортаж на CNBC, документът показва колко е платил Google на своите партньори като например Apple, за да запази търсачката си като предпочитана по подразбиране на техните устройства. Министерството на правосъдието на САЩ и група главни прокурори на САЩ обвиняват Google, че злоупотребява с пазарната си позиция, като използва влиянието си, за да блокира достъпа на конкуренцията до ключовите канали за дистрибуция.

Въпреки че точните суми на плащанията към партньорите не са уточнени, аналитичната компания Bernstein изчисли, че към края на тази година Google ще плати на Apple цели 19 млрд. долара за задаване на настройките по подразбиране на устройствата на корпорацията от Купертино единствено за използването по подразбиране на интернет търсачката на Google.

Министерството на правосъдието обвинява Google, че всяка година дава значителни суми на дистрибутори, включително на големи производители на различни компютърни устройства и на браузъри. Тези средства се използват за инсталиране на търсачката на Google като основна търсачка и в много случаи за ограничаване на взаимодействието на партньорите на Google с нейните конкуренти. Google защитава позицията си, като заявява, че потребителите могат лесно да сменят търсачката си по подразбиране.

В съдебния документ са представени и данни за приходите и разходите на бизнеса с търсене на Google. През 2021 г. подразделението за търсене е спечелило над 146 млрд. долара, като същевременно е похарчило малко повече от 26 млрд. долара за привличане на трафик.

The Verge допълва, че досега тези числа бяха строго пазена тайна, като конкурентите и анализаторите ожесточено гадаеха колко точно струва на Google да бъде на практика универсалният избор по подразбиране. Информацията идва и в момент, в който Google започва своята защитна част от процеса, която стартира с показанията на вицепрезидента Рагаван, че Google е изложена на постоянен риск да загуби доброто си име, както и потребителите си, заради платформи като TikTok и ChatGPT. Рагаван заяви, че някои потребители наричат неговата търсачка "дядо Google". Той каза също, че вижда Yelp и Amazon като конкуренти и че на такъв горещ пазар Google трябва да направи всичко възможно, за да остане неговата търсачка актуална и успешно да се конкурира.

Виж още за:
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !