За втори път в рамките на по-малко от две години Dropbox съкращава значителна част от своя персонал. В публикация в корпоративния блог, написана от главния изпълнителен директор Дрю Хюстън, компанията съобщи, че ще намали броя на своите служители с 20% или с 528 души.
Dropbox ще предостави на засегнатите служители до 16 седмици заплащане, като специалистите с дългогодишен стаж ще имат право на една допълнителна седмица заплащане за всяка пълна година, през която са работили в компанията. Всички засегнати служители също така ще получат полагащите им се в края на годината акции, а компанията ще предостави специална помощ на работниците мигранти - индивидуални консултации и допълнително време за адаптация.
В подадената до Комисията по ценните книжа и фондовите борси информация Dropbox очаква, че последният кръг от съкращения ще ѝ струва приблизително 68 млн. долара под формата на парични разходи. В същото време компанията очаква да регистрира между 47 и 52 млн. долара допълнителни разходи, свързани с всички обезщетения и помощи, които трябва да изплати сега, преди края на годината и през първата половина на 2025 г.
„Като главен изпълнителен директор поемам пълната отговорност за това решение и обстоятелствата, довели до него, и искрено съжалявам за тези, които са засегнати от тази промяна“, пише Хюстън. "Продължаваме да отчитаме отслабване на търсенето и неблагоприятни макроикономически фактори в основния ни бизнес. Но външните фактори са само част от историята. От много от вас разбрахме, че организационната ни структура е станала прекалено сложна, с излишни нива на управление, които ни забавят."
В средата на миналата година Dropbox съкрати 500 служители или около 16% от работната си сила. Сравнявайки тогавашната паметна записка на Хюстън с тази, която той публикува днес, се вижда една обща тема: забавяне на растежа.
„Първо, въпреки че бизнесът ни е печеливш, растежът ни се забавя. Отчасти това се дължи на естественото съзряване на съществуващите ни бизнеси, но напоследък неблагоприятните фактори на икономическия спад оказват натиск върху нашите клиенти и на свой ред върху нашия бизнес“, пише Хюстън през 2023 г. „В резултат на това някои инвестиции, които досега даваха положителна възвръщаемост, вече не са устойчиви.“
За съжаление на Dropbox нещата не са се подобрили в тази насока. Както отбелязва TechCrunch, компанията е добавила само 63 000 потребители през последното си финансово тримесечие. Ръстът на приходите на годишна база също се е спрял на 1,8%, което е най-ниското ниво в историята на компанията.
Цената на акциите на Dropbox спадна с около 20% от февруари насам, но по време на борсовата търговия през изминалата седмица цената на акциите се повиши с около 1,36%. През второто тримесечие на 2024 г. Dropbox отчете тримесечни приходи в размер на 634,5 млн. долара, което представлява увеличение с 1,9% на годишна база. Броят на плащащите потребители е нараснал от 18,04 млн. на 18,22 млн. през изминалите 12 месеца.
Нетната печалба на Dropbox възлиза на 110,5 млн. долара, което е с 43,2 млн. долара повече в сравнение със същия период на 2023 г. Но данните за второто тримесечие на 2023 г. включват разходи, свързани с обявените през април 2023 г. съкращения. Разходите в размер на 63-68 млн. долара, свързани с новите съкращения, ще бъдат изплатени предимно през четвъртото тримесечие на 2024 г., а останалите - през първата половина на 2025 г., заяви Dropbox.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари