Доклад разкрива как Meta разчита на печалби от измамни реклами

Павлин Луканов Последна промяна на 11 ноември 2025 в 16:23 36 0

Доклад разкрива как Meta разчита на печалби от измамни реклами

Снимка Meta

Доклад разкрива как Meta разчита на печалби от измамни реклами

Вътрешни документи разкриват, че Meta е прогнозирала, че ще спечели милиарди от игнорирането на измамни реклами, които платформите й след това са насочвали към потребителите, които са най-склонни да кликнат върху тях. Разкритието идва от Ройтерс и показва пет години практики и провали на Meta, които са позволили на измамниците да се възползват от потребителите на Facebook, Instagram и WhatsApp.

Документите показват, че вътрешно Meta се колебае да премахне внезапно акаунти, дори и тези, считани за най-измамните, поради опасения, че спадът в приходите може да намали ресурсите, необходими за растежа на изкуствения интелект.

Вместо да премахва незабавно злонамерените акаунти, Meta позволяваше на тези определени като такива „с висока стойност“ да натрупат повече от 500 нарушения, без да ги закрива. Колкото повече нарушения натрупваше един лош актьор, толкова повече Meta може да таксува за пускането на реклами, тъй като документите на Meta показват, че компанията наказва измамниците, като им налага по-високи рекламни тарифи. Междувременно Meta признава в документи, че системите й помагат на измамниците да насочват рекламите си към потребителите, които са най-склонни да кликнат върху тях.

Вътрешно Meta оценява, че потребителите в нейните приложения се сблъскват с общо 15 млрд. високорискови измамни реклами на ден. Това е в допълнение към 22 млрд. органични измамни опити, на които потребителите са изложени ежедневно, както показва документ от 2024 г. Миналата година компанията прогнозира, че около 16 млрд. долара, което представлява около 10% от приходите й, ще дойдат от измамни реклами.

Високорисковите измамни реклами се стремят да продават на потребителите фалшиви продукти или инвестиционни схеми. Някои често срещани измами в тази категория, които заблуждават потребителите, включват продажба на забранени медицински продукти или промотиране на съмнителни организации, като например линкове към незаконни онлайн казина. Meta обаче е най-загрижена за „измамните“ реклами, които се представят за знаменитости или големи марки, които компанията се опасява, че могат да спрат рекламирането или ангажираността в приложенията й, ако такива измами не бъдат бързо спрени.

Оценката на Meta, че 10% от приходите й за 2024 г. ще бъдат от измамни реклами, е груба и прекалено обща. Запознат специалист предположи, че реалната сума, която Meta е спечелила, е много по-ниска, но отказа да посочи точната сума. Той също така заяви, че в най-новите разкрития на Meta пред инвеститорите се отбелязва, че измамните реклами оказват неблагоприятно влияние върху приходите на Meta.

Междувременно Meta оцени, че платформите на компанията са били замесени в една трета от всички успешни измами в САЩ. В други вътрешни документи от същото време служителите на Meta стигнаха до заключението, че е по-лесно да се рекламират измами на платформите на Meta, отколкото на Google.

Както твърди Meta, макар и да изглеждат мрачни, тези документи се появяват на фона на значителни подобрения в защитата срещу измами. Това включва намаляване с 58% сигналите от потребители за измамни реклами в световен мащаб и досега през 2025 г. са премахнати над 134 млн. измамни рекламни съдържания.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !