The Walt Disney Company обяви, че придобива последните 33% от стрийминг платформата Hulu. Disney вече притежава останалата част от Hulu, като останалия до момента дял беше собственост на NBC Universal, част от Comcast.
Comcast и Walt Disney Company са имали специално споразумение за отложено придобиване. По негова сила Comcast е можела да каже на Disney дали да купи нейния дял или не до 1-ви ноември. Именно на тази дата Comcast уведомява Walt Disney Company, че е съгласна на сделката.
Тя включва издаване на оценка по пазарни цени на Hulu. Disney изчислява, че стойността ще е около 8.61 млрд. долара. Така общата оценка на Hulu ще е 27.5 млрд. долара гарантирана минимална цена, която е част от първоначалната сделка, която двата конгломерата са сключили през 2019 г.
За определяне на точната сума ще се използва пазарната оценка на Hulu към 30-ти септември т.г. Ако стойността е над гарантираната минимална оценка, тогава Disney ще доплати разликата спрямо своя процент налична собственост към тази дата. Ако е по-малка, ще плати само гарантираната стойност. Disney казва, че за момента не може да каже срок, в който анализът ще бъде готов, но очаква всичко да приключи в рамките на календарната 2024 г.
„Това е хипотетична оценка, която бяхме избрали преди пет години. Компанията е много по-ценна днес, отколкото беше тогава“, казва изпълнителният директор на Comcast Браян Робъртс в разговор с инвеститори през септември т.г.
С това консолидацията на пазара на стрийминг услуги продължава. Засега не е ясно дали Disney ще прехвърли целия каталог на Hulu и ще слее платформата в своята стрийминг услуга или ще я остави самостоятелна. Очаква се Disney да говори по темата по-натам, като най-ранната възможност е следващата седмица по време на планиран разговор с инвеститори и медии. Според американския канал WGRZ2, Disney всъщност управлява Hulu практически еднолично още от първоначалната сделка през 2019 г., а Comcast са предали своите правомощия и са се превърнали в „мълчалив“ партньор.
През октомври т.г. Hulu повиши цените на слугите си с няколко долара, като наскоро същото направиха и останалите платформи на Disney. Отново Disney намекна, че обмисля и по-строги мерки срещу споделянето на пароли и използването на профили от повече хора.
Това са стъпки, които предприемат и конкурентите на компанията. През тази и миналата година почти всички стрийминг платформи вдигнаха цените на абонаментите си, някои даже по повече от веднъж. Паралелно с това те затегнаха контрола срещу споделяне на профили, а в случая на YouTube – и срещу използването на приложения, които блокират рекламите. Тези действия породиха множество критики сред потребителите, но поне засега компаниите не показват индикации да променят посоката на действията си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари