Apple успя да отчете слаб, но стабилен ръст на приходите през второто тримесечие на 2022 г. Продажбите на смартфони и предлагането на услуги са основните причини за добрите резултати на технологичния гигант. По традиция, второто и третото тримесечие на годината са по-слаби за компанията. Това се дължи на спадането на продажбите на умни телефони, които традиционни са силни веднага след премиерата на новото портфолио iPhone-и през септември и през празничния период. След което се понижават в очакване на обновените модели.
Технологичният гигант успя да разчупи тази парадигма, макар и частично, с пускането на обновения достъпен смартфон iPhone SE 2022, през пролетта. Компенсацията беше минимална, като Apple изпитва затруднения в доставките на устройства и компоненти, заради затварянето на фабриките в Китай. Компанията е силно зависима от производствените мощности в азиатската държава.
Резултатите
Apple отчита 2% увеличение на приходите до 83 млрд. долара, което е малко над очакванията на анализаторите за 82.8 млрд. долара. Продажбите на iPhone се увеличават с малко под милиард долара до 40.6 млрд. долара. Те продължават да съставляват основната част от приходите, като заемат дял от около 49%. Това е постижение за Apple, след като преди няколко години, зависимостта на компанията от смартфон бизнеса ѝ беше над 60%. За сметка на това нетната печалба се свива от 21.7 млрд. долара на 19.4 млрд. долара на годишна база.
Основният източник на растежа са набиращите скорост услуги. От известно време те са второто по обем перо във финансите на компанията. На годишна база, увеличението им е с малко под 2 млрд. долара до 19.6 млрд. долара. Въпреки всичко, те съставляват 23% от общите постъпления. Бизнесът с компютрите Mac се понижава, като причината е в недостига на компоненти и по-бавното преминаване към новите M-чипове на компанията. Интересното е, че географски продажбите в Китай не са пострадали въпреки ковид рестрикциите там. Промяна в продажбите във третия по големина пазар за Apple почти няма и остават на ниво от малко над 14.6 млрд. долара. Северна Америка продължава да е доминиращия регион за компанията с продажби за 37 млрд. долара.
Позитивна перспектива
Настоящото трето тримесечие по традиция е най-слабо за Apple и то зависи дали премиерата на новите модели iPhone ще влязат в него или не. Те се обявяват в първата половина на септември и във втората на месеца излизат на пазара. В периодите на проблеми с доставки или покрай епидемията, Apple измести продажбите за октомври, което пасва със следващото тримесечие. Заради което компанията отчете още по-слаби резултати през юли-септември.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук, коментира в разговора с акционери, че очаква приходите да се повишат през третото тримесечие. Това може и да се дължи от по-ниската база спрямо миналата година, но и ако премиерата и продажбите на iPhone започнат в рамките на периода.
Кук обаче изрази и опасения, покрай инфлацията и нарастващите производствени разходи. Apple усеща подобен натиск във веригата по доставки, заплати на служители и много други, но засега не е предприета смяна бизнес стратегията.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари