Apple и Meta (собственикът на Facebook и Instagram) влязоха в нов спор за комисионната, която „ябълковият“ гигант взима в дигиталния магазин App Store. При последния ъпдейт на правилата за ползване от разработчици, компанията от Купертино изрично споменава, че подсилването на постове в социални мрежи се окачествява като „вътрешна покупка“. Съответно, Meta ще трябва да плаща 30% от стойността на всяка трансакция на Apple, като комисионна.
Това е първият случай, в който технологичният гигант изрично облага с такси рекламни трансакции в рамките на дадена платформа. От друга страна, досега Facebook и Instagram не плащаха тези комисионни на технологичния гигант. Подсилване на постове има и в социални мрежи като TikTok и Twitter, но те заделят по 30% за Apple.
Очаквано, Meta не е доволна от решението на компанията от Купертино. Социалната мрежа обяви директно, че технологичният гигант продължава да реже от приходите на останалите в стремеж за собствения растеж.
„Apple продължава да развива своите политики така, че да постига растеж за сметка на другите в дигиталната икономика“, коментира говорителят на Meta Том Чаник, цитиран от The Verge. Той допълва, че преди технологичният гигант е обещавал да не взима комисионни от рекламните приходи на компаниите, но явно си е променил решението.
Това е поредният спор между двата технологични гиганта. По-големият е затварянето на значителна част от данните на потребителите на iOS устройства, които социалната мрежа може да извлича и съответно да продава насочена реклама. Apple държи тезата, че опазва личната информация на потребителите, а Meta – че злоупотребява с монополно положение.
Последният спор за рекламните приходи и комисионните обаче е „нож в гърба“ за социалната мрежа. Причината е, че при друг голям подобен спор между Apple и Epic – Meta защити донякъде „ябълковата компания“. По време на изслушванията, интернет гигантът обяви, че досега App Store никога не е искал комисионна за приходите от подобни рекламни услуги. Спорът между Epic и Apple е идентичен – гейм компанията искаше да вкара алтернативен модел за разплащане в своя гейм магазин в App Store. По този начин тя се надяваше част от трансакциите, да не минават през системата на компанията от Купертино и съответно да не се плаща комисионната от 30%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари