Фалшивите ревюта на продукти са голям проблем за онлайн търговците. Те изкривяват реалното мнение на потребителите и вредят на конкуренцията. Без значение дали са положителни или негативни, фалшивите ревюта нямат място в платформите на търговците и най-големият от тях, Amazon, започва активна съдебна битка, съобщава GizChina.
Компанията е подала иск срещу администраторите на над 10 000 групи във Facebook, като ги обвинява, че създават и разпространяват фалшиви отзиви за качеството на различни стоки. В това попадат групи от САЩ, Великобритания, Германия, Франция, Италия, Испания и Япония.
Фалшиви отзиви срещу облаги
Част от иска е именно разкриването на самоличността на администраторите, тъй като не всички са известни. Amazon иска съдът да нареди и премахването на групите и нарушителите да бъдат накарани да върнат „незаконните печалби от брокерската дейност с фалшиви ревюта“. Така застрашени от съдебни наказания са не само администраторите, но и модераторите, както и потребителите в групите.
Делото е заведено в Сиатъл. В него Amazon твърди, че потребителите са привличани с различни бонуси и компенсации да пишат определен тип отзиви за конкретни продукти. В някои случаи се предлага заплащане от $10 за ревю, а в други се дават обещания за допълнителни отстъпки или безплатни продукти.
Съвместна битка
Amazon отбелязва, че работи заедно с Facebook, за да ограничи тези групи. Вече са премахнати над 5000 или около половината от тях. Двете компании имат екипи, които работят заедно, за да откриват и премахват т.нар. брокери за фалшиви ревюта. Това обаче не е толкова лесно, като често свалените групи се появяват с нови имена и предприемат различни стъпки, за да се опитат да останат скрити от полезрението на модератори и ботове максимално дълго време. Една от честите практики е пропускане на букви или размяната им в ключови думи, които може да привлекат вниманието на системите за мониторинг.
Amazon също постоянно развива мерките си за защита. Компанията разработва система с машинно обучение, която да открива и изтрива фалшиви ревюта от онлайн магазина си. Извършват се и повече проверки в други социални мрежи и платформи, тъй като брокерите си търсят автори и в чат приложения.
Поръчителите
Често фалшивите ревюта са поръчани от самите търговци. Amazon не продава само собствени стоки, но позволява и на милиони независими фирми по целия свят да използват платформата на компанията. В опит да се отличат от конкуренцията, някои от тях прибягват до поръчкови положителни ревюта или пък атакуват конкуренти с фалшиви отрицателни оценки за качеството на стоките и обслужването.
Amazon забранява подобно поведение в платформата си, но често е много трудно то да бъде открито и доказано. Затова компанията разчита и на помощ от партньори и на умни технологии, които поне да премахват съдържанието и да затрудняват разпространението му.
В сайта си Amazon казва, че има над 12 000 служители по света, чиято дейност е да пазят онлайн магазина от измами. Работи се още и с Instagram, TikTok и Twitter, като те редовно получават информация от Amazon за зловредни групи, които да бъдат проверени и премахнати.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари