Amazon съди хиляди Facebook групи заради фалшиви ревюта на продукти

Стоян Ненов Последна промяна на 21 юли 2022 в 11:39 1643 0

Amazon stock

Снимка Daniel Eledut/Unsplash

Amazon stock

Фалшивите ревюта на продукти са голям проблем за онлайн търговците. Те изкривяват реалното мнение на потребителите и вредят на конкуренцията. Без значение дали са положителни или негативни, фалшивите ревюта нямат място в платформите на търговците и най-големият от тях, Amazon, започва активна съдебна битка, съобщава GizChina.

Компанията е подала иск срещу администраторите на над 10 000 групи във Facebook, като ги обвинява, че създават и разпространяват фалшиви отзиви за качеството на различни стоки. В това попадат групи от САЩ, Великобритания, Германия, Франция, Италия, Испания и Япония.

Фалшиви отзиви срещу облаги

Част от иска е именно разкриването на самоличността на администраторите, тъй като не всички са известни. Amazon иска съдът да нареди и премахването на групите и нарушителите да бъдат накарани да върнат „незаконните печалби от брокерската дейност с фалшиви ревюта“. Така застрашени от съдебни наказания са не само администраторите, но и модераторите, както и потребителите в групите.

Делото е заведено в Сиатъл. В него Amazon твърди, че потребителите са привличани с различни бонуси и компенсации да пишат определен тип отзиви за конкретни продукти. В някои случаи се предлага заплащане от $10 за ревю, а в други се дават обещания за допълнителни отстъпки или безплатни продукти.

Съвместна битка

Amazon отбелязва, че работи заедно с Facebook, за да ограничи тези групи. Вече са премахнати над 5000 или около половината от тях. Двете компании имат екипи, които работят заедно, за да откриват и премахват т.нар. брокери за фалшиви ревюта. Това обаче не е толкова лесно, като често свалените групи се появяват с нови имена и предприемат различни стъпки, за да се опитат да останат скрити от полезрението на модератори и ботове максимално дълго време. Една от честите практики е пропускане на букви или размяната им в ключови думи, които може да привлекат вниманието на системите за мониторинг.

Amazon също постоянно развива мерките си за защита. Компанията разработва система с машинно обучение, която да открива и изтрива фалшиви ревюта от онлайн магазина си. Извършват се и повече проверки в други социални мрежи и платформи, тъй като брокерите си търсят автори и в чат приложения.

Поръчителите

Често фалшивите ревюта са поръчани от самите търговци. Amazon не продава само собствени стоки, но позволява и на милиони независими фирми по целия свят да използват платформата на компанията. В опит да се отличат от конкуренцията, някои от тях прибягват до поръчкови положителни ревюта или пък атакуват конкуренти с фалшиви отрицателни оценки за качеството на стоките и обслужването.

Amazon забранява подобно поведение в платформата си, но често е много трудно то да бъде открито и доказано. Затова компанията разчита и на помощ от партньори и на умни технологии, които поне да премахват съдържанието и да затрудняват разпространението му.

В сайта си Amazon казва, че има над 12 000 служители по света, чиято дейност е да пазят онлайн магазина от измами. Работи се още и с Instagram, TikTok и Twitter, като те редовно получават информация от Amazon за зловредни групи, които да бъдат проверени и премахнати.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !