Meta разкри новото си поколение умни очила

Павлин Луканов Последна промяна на 19 септември 2025 в 10:24 37 0

Meta разкри новото си поколение умни очила

Снимка Meta

Meta разкри новото си поколение умни очила

По време на събитието Meta Connect, компанията представи своята визия за бъдещето на хардуерните разработки в сферата на умните очила. Новите модели включват такива за екстремни спортове, актуализация на оригиналния дизайн на Meta и по-мощна версия с вграден дисплей.

Meta успешно се развива в този сектор от няколко години, като компанията бързо се превърна в лидер при умните очила, продавайки милиони бройки от стартирането на партньорството си с Ray-Ban през 2023 г.

Meta Ray-Ban Display

Новият флагмански продукт в гамата е Meta Ray-Ban Display, носима компютърна система за разширена реалност. Te изглеждат като първата търговска стъпка към реализирането на очилата Orion, които Meta представи на Connect миналата година.

Моделът показва текст, изображения и видео директно върху лещите, позволявайки на потребителите да виждат съобщения от WhatsApp, Instagram Reels и видеоразговори изцяло в очилата. Прозорецът на дисплея се появява в дясното стъкло. Разделителната способност е 42 ppd (пиксела на градус).

За да взаимодействате с дисплея, е необходимо да използвате Neural Band на Meta – гривна, която може да разпознава редица жестове с ръце. Жестовете, които може да разпознава, включват докосване с показалеца и средния пръст, за да изберете, да се върнете назад или да активирате и деактивирате дисплея; плъзгане с палеца по показалеца, за да навигирате в менютата; и движения с прищипване и завъртане, за да контролирате силата на звука на музиката или мащабирането на камерата. Има и двойно докосване с палеца за ръчно активиране на чатбота Meta AI, вместо да се използва ключова дума.

Разговорът с Meta AI остава основният начин за взаимодействие с очилата. Субтитрите на живо и преводът на езици все още се включват с глас, но с Meta Ray-Ban Display можете да виждате преводите и субтитрите в реално време на очилата, а не на екрана на телефона си. Същото важи и за команди като „Hey Meta, what am I looking at?” (Ей, Meta, какво гледам?), които сега могат да предлагат по-богата визуална информация за всичко, към което са насочени предните камери.

Meta представи и функция, която проследява ръчното писане като алтернатива на гласовите команди. С цел бързото изпращане на съобщения, потребителят може да „нарисува“ букви с изпънат пръст върху плоска повърхност, а Neural Band ще ги превърне в текст.

Meta признава някои ограничения на функциите при пускането на пазара. Например, вградената интеграция с Spotify може да показва само какво се възпроизвежда на телефона ви и да ви предоставя основни контроли за възпроизвеждане, а Instagram понастоящем е ограничен само до Reels и съобщения. Meta възнамерява скоро да разшири възможностите.

Ray-Ban Displays ще се предлагат от 30 септември на цена 799 долара и първоначално ще бъдат достъпни само за покупка в магазини в САЩ.

Oakley Meta Vanguard

След очилата Oakley Meta HSTN, обявени по-рано тази година, най-новото сътрудничество на с Oakley напомня за Oakley Sphaera с обгръщаща рамка, но с една разлика. Тази разлика, разбира се, е 12-мегапикселова ултраширока камера с 122-градусово зрително поле, разположена точно в средата на лещата, точно на носа. Това е оптималното място за записване на екшън-спортни видеоклипове с резолюция до 3K, както и за заснемане на сцени в новите режими на очилата за забавено и ускорено движение.

Vanguard се предлагат на пазара предимно за спортни ентусиасти. За тази цел Vanguard имат водоустойчивост IP67. Вградените в рамената на рамката високоговорители са с 6 децибела по-силни, за да компенсират загубата на яснота, причинена от шума на вятъра, а новата система от пет микрофона позволява вашите команди да се чуват ясно, дори когато арктически вятър ви духа в лицето, докато се спускате по склоновете.

Те имат девет часа живот на батерията с едно зареждане, което е най-дългият живот на батерията от всички очила Meta. Контролите, които включват нов персонализируем бутон за действие, са монтирани по долната част на рамената, а не по горната, така че са лесно достъпни, когато носите каска. Очилата поддържат интеграция със Strava и Garmin. Цената им ще бъде 499 долара.

Ray-Ban Meta (Gen 2)

Ray-Ban Meta, навлизат в официалното си второ поколение. Gen 2 изглеждат идентично с предшествениците си, но включват няколко нови функции, които ще намерите в моделите Oakley на Meta. Това включва 2x по-добра камера за заснемане на кадри с резолюция до 3K и добавянето на нови режими за забавено и ускорено видео.

Meta също така е удвоила четиричасовия живот на батерията на очилата, обещавайки осем часа смесена употреба с едно зареждане на Gen 2. Няма нови дизайни, но всеки от трите стила на рамките получава нов „сезонен“ цвят. Ray-Ban Meta (Gen 2) струват 379 долара и са налични от днес на пазарите, на които се предлага и предходният модел.

    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !