
По време на събитието Meta Connect, компанията представи своята визия за бъдещето на хардуерните разработки в сферата на умните очила. Новите модели включват такива за екстремни спортове, актуализация на оригиналния дизайн на Meta и по-мощна версия с вграден дисплей.
Meta успешно се развива в този сектор от няколко години, като компанията бързо се превърна в лидер при умните очила, продавайки милиони бройки от стартирането на партньорството си с Ray-Ban през 2023 г.
Meta Ray-Ban Display
Новият флагмански продукт в гамата е Meta Ray-Ban Display, носима компютърна система за разширена реалност. Te изглеждат като първата търговска стъпка към реализирането на очилата Orion, които Meta представи на Connect миналата година.
Моделът показва текст, изображения и видео директно върху лещите, позволявайки на потребителите да виждат съобщения от WhatsApp, Instagram Reels и видеоразговори изцяло в очилата. Прозорецът на дисплея се появява в дясното стъкло. Разделителната способност е 42 ppd (пиксела на градус).
За да взаимодействате с дисплея, е необходимо да използвате Neural Band на Meta – гривна, която може да разпознава редица жестове с ръце. Жестовете, които може да разпознава, включват докосване с показалеца и средния пръст, за да изберете, да се върнете назад или да активирате и деактивирате дисплея; плъзгане с палеца по показалеца, за да навигирате в менютата; и движения с прищипване и завъртане, за да контролирате силата на звука на музиката или мащабирането на камерата. Има и двойно докосване с палеца за ръчно активиране на чатбота Meta AI, вместо да се използва ключова дума.
Разговорът с Meta AI остава основният начин за взаимодействие с очилата. Субтитрите на живо и преводът на езици все още се включват с глас, но с Meta Ray-Ban Display можете да виждате преводите и субтитрите в реално време на очилата, а не на екрана на телефона си. Същото важи и за команди като „Hey Meta, what am I looking at?” (Ей, Meta, какво гледам?), които сега могат да предлагат по-богата визуална информация за всичко, към което са насочени предните камери.
Meta представи и функция, която проследява ръчното писане като алтернатива на гласовите команди. С цел бързото изпращане на съобщения, потребителят може да „нарисува“ букви с изпънат пръст върху плоска повърхност, а Neural Band ще ги превърне в текст.
Meta признава някои ограничения на функциите при пускането на пазара. Например, вградената интеграция с Spotify може да показва само какво се възпроизвежда на телефона ви и да ви предоставя основни контроли за възпроизвеждане, а Instagram понастоящем е ограничен само до Reels и съобщения. Meta възнамерява скоро да разшири възможностите.
Ray-Ban Displays ще се предлагат от 30 септември на цена 799 долара и първоначално ще бъдат достъпни само за покупка в магазини в САЩ.
Oakley Meta Vanguard
След очилата Oakley Meta HSTN, обявени по-рано тази година, най-новото сътрудничество на с Oakley напомня за Oakley Sphaera с обгръщаща рамка, но с една разлика. Тази разлика, разбира се, е 12-мегапикселова ултраширока камера с 122-градусово зрително поле, разположена точно в средата на лещата, точно на носа. Това е оптималното място за записване на екшън-спортни видеоклипове с резолюция до 3K, както и за заснемане на сцени в новите режими на очилата за забавено и ускорено движение.
Vanguard се предлагат на пазара предимно за спортни ентусиасти. За тази цел Vanguard имат водоустойчивост IP67. Вградените в рамената на рамката високоговорители са с 6 децибела по-силни, за да компенсират загубата на яснота, причинена от шума на вятъра, а новата система от пет микрофона позволява вашите команди да се чуват ясно, дори когато арктически вятър ви духа в лицето, докато се спускате по склоновете.
Те имат девет часа живот на батерията с едно зареждане, което е най-дългият живот на батерията от всички очила Meta. Контролите, които включват нов персонализируем бутон за действие, са монтирани по долната част на рамената, а не по горната, така че са лесно достъпни, когато носите каска. Очилата поддържат интеграция със Strava и Garmin. Цената им ще бъде 499 долара.
Ray-Ban Meta (Gen 2)
Ray-Ban Meta, навлизат в официалното си второ поколение. Gen 2 изглеждат идентично с предшествениците си, но включват няколко нови функции, които ще намерите в моделите Oakley на Meta. Това включва 2x по-добра камера за заснемане на кадри с резолюция до 3K и добавянето на нови режими за забавено и ускорено видео.
Meta също така е удвоила четиричасовия живот на батерията на очилата, обещавайки осем часа смесена употреба с едно зареждане на Gen 2. Няма нови дизайни, но всеки от трите стила на рамките получава нов „сезонен“ цвят. Ray-Ban Meta (Gen 2) струват 379 долара и са налични от днес на пазарите, на които се предлага и предходният модел.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари