Технологичният гигант Apple обмисля агресивна експанзия на пазара на интелигентните устройства за дома с най-малко четири нови продукта, които в момента се разработват. Това беше обявено на традиционната за компанията годишна конференция на разработчиците WWDC.
Според доклад на Financial Times технологичният гигант се готви да навлезе в света на домашната автоматизация и “Интернет на нещата” (Internet of things - IoT) с нова платформа за интелигентен дом.
Тя има за цел да превърне iPhone в основен център за управление на всички системи за сигурност, електроуреди, осветление и друг вид умна електроника в дома. Новата автоматизирана система на компанията ще работи също и с iPad и Apple TV. Типично за компанията от Купертино и при новото продуктово направление ще има силен фокус върху интеграцията между собствени продукти и затворената екосистема. Избраните устройства от трети страни пък ще бъдат сертифицирани за работа със системата, подобно на съществуващата програма „Made for iPhone“.
Пазарът на умни домове в Европа, САЩ и Япония
Скорошно проучване, обхващащо 41 млн. домове в САЩ и 1.8 млрд. свързани устройства, показва, че в един средностатистически американски дом в момента се използват около 20.2 смарт устройства. В Европа средното число е 17.4, докато в Япония този показател е значително по-нисък - в един обикновен японски дом работят “само” 10.3 умни джаджи. Съвсем очаквано преобладават смартфоните, компютрите, таблетите и смарт телевизорите. Интелигентните високоговорители, свързаните осветителни системи и електроуреди също формират значителна част.
Най-развиващите се смарт устройства за 2022 г. са се променили в сравнение с тези от 2021 г., установява още проучването. Тази година интелигентните домове имат 55% повече камери, 43% повече свързани звънци, 38% повече домашни центрове, 25% повече умни крушки, 24% повече високоговорители, 23% повече интелигентни контакти и 19% повече термостати.
Apple също увеличава индекса си на лоялност сред потребителите, сочи още проучването. Според него цели 39% от домакинствата в САЩ, Европа и Япония притежават 10 или повече устройства на технологичната компания. Корейският технологичен гигант Samsung се нарежда на второ място с 5% от домакинствата, притежаващи 10 или повече смарт устройства, докато Amazon е малко под границата от 3%.
Apple и домашната автоматизация
Въпреки че технологичният гигант все още не е постигнал целите си в областта на технологиите за интелигентен дом с приложението Home, високоговорителите си и други smart home решения, цитираните в проучването данни, стимулирани до голяма степен от смартфони, таблети, компютри и Apple TV, показват, че има шансове това да се случи.
Според доклада Apple може да се съсредоточи върху поверителността на своята система за домашна автоматизация като начин да се отличи от Google, който придоби производителя на термостати Nest за 3.2 млрд. долара по-рано тази година. Тогава Google разкри, че вижда интелигентните домашни устройства като платформи за реклама, а ръководството на Nest се дистанцира от тази стратегия.
Много технологични гиганти вече се впуснаха в жестока конкуренция на пазара на интелигентните домашни технологии, който традиционно е доминиран от Amazon. Ръководената от Тим Кук компания също се стреми да предложи на потребителите нови хитови продукти, за да покаже по този начин, че може да се справя дори и без съоснователя си Стив Джобс.
По данни за тримесечието обаче приходите от smart home решения на компанията са едва една пета от тези на смартфоните. Според финансовия отчет на Apple, продажбите за април-юни 2022 г. на iPhone са генерирали 40.6 млрд. долара, докато тези на умни решения за дома – 8.08 млрд. долара.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари