Наскоро на Apple ѝ се наложи да преглътне редица наложени от ЕС изисквания за отваряне на част от платформите си. Това включва и възможността за инсталиране на външни магазини за приложения и инсталиране на приложения през браузър.
Новината е много добра за конкурентите на компанията, които вече могат да имат възможност сами да разпространяват своето съдържание, макар и Apple да има значителни изисквания за това. В този ред на мисли Microsoft говори за плановете си за мобилен магазин за Xbox от няколко години, но вече има и конкретни планове за пускането му през юли.
За това научаваме от изказване на президента на Xbox, Сара Бонд, която разкри информацията, а и как Microsoft ще избегне стриктните правила на Apple. Тя посочва, че първоначално ще бъде въведено оригинално съдържание собствена разработка на компанията, включително игри като Candy Crush и Minecraft. Стартът ще е през уеб, като това ще позволи постигането на изживяване, което е налично през различни устройства и в различни страни.
Магазинът на компанията ще е фокусиран върху собствени заглавия от различните студия за разработка на компанията. Така може да очакваме и попълнения като Call of Duty: Mobile и Candy Crush Saga. В бъдеще се предвижда и разширяване на попълненията чрез въвеждане на съдържание от партньори.
И докато игрите са естествена част от магазина изглежда част от цялостното изживяване ще е и системата на Xbox. Бонд твърди, че не съществува платформа за игри и магазин, които "да са наистина достъпни за всички устройства - където това, което сте, вашата библиотека, вашата идентичност, вашите награди пътуват с вас, а не са заключени към една екосистема". Затова Microsoft се опитва да изгради това с мобилния си магазин Xbox.
Microsoft също така изграждаше този магазин с очакването, а и надеждата, че компании като Apple и Google ще бъдат принудени да отворят своите платформи. Ясно е обаче, че компанията не иска да чака. Изграждането на уеб мобилен магазин ще бъде предизвикателство и не е ясно как Microsoft ще го позиционира като алтернатива на игрите, които вече съществуват в конкурентните магазини за приложения.
Бонд споделя още, че Microsoft ще разшири дейността си отвъд уеб, намеквайки, че в крайна сметка в скоро време може да пусне истински конкурент на магазините за мобилни приложения на Google и Apple. Microsoft за първи път намекна за магазин от следващо поколение в началото на 2022 г., само месец след като компанията обяви придобиването на Activision-Blizzard.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари