Гейминг подразделението на Microsoft е изпреварило по приходи Windows в края на 2023 г. Това показват финансовите резултати на технологичния гигант за второто тримесечие на фискалната година. От тях още научаваме, че компанията е генерирала приходи на стойност 62 млрд. долара и чиста печалба 21.9 млрд. долара, което представлява ръст от съответно 18% и 33%. Това е и първото тримесечие, в което се отчитат приходите от най-новата придобивка на компанията, Activision-Blizzard, което води и до отличните резултати в гейминга.
Близо 60% от приходите на компанията идват от Office звеното и облачни продукти. От друга страна, както се и очакваше, приходите от хардуер намаляват с 9%. Като цяло Microsoft отчита по-добри от очакваното резултати, благодарене на силното представяне на търговския сегмент. Иначе спад при хардуера се очаква и през следващото тримесечие и то с над 10%. Windows се справя добре, като приходите, които идват от производителите на компютри за лицензи са с 11% повече. Тук не се очакват промени през актуалното вече тримесечие.
Приходите от съдържание и услуги свързани с Xbox, включително от Xbox Game Pass, расте с впечатляващите 61%. От Microsoft посочват, че влиянието от придобиването на Activision Blizzard е като приходи от над 2 млрд. долара, но разходите свързани с интеграцията на компанията са близо 1 млрд. долара. Това, заедно с други оперативни разходи, води до оперативна загуба от 440 млн. долара.
Междувременно Microsoft обяви, че съкращава 1900 служители от гейминг подразделението си, като повечето от тях са част от Activision Blizzard. Хардуерът свързан с Xbox отчита ръст, макари минимален, от 3%. В края на миналата година Microsoft имаше редица промоции на конзолата Xbox Series X в САЩ. Като цяло обаче при конзолите се отчита по-слабо търсене от пазара.
Геймингът като цяло добавя 7.11 млрд. долара в приходи, от Windows идват 5.26 млрд. долара, от Office и облачни услуги са добавени 13.47 млрд. долара, а от сървърни продукти и услуги са генерирани 23.95 млрд. долара. Microsoft не посочва колко са активните абонати на услугата Xbox Game Pass, като последните данни са от януари 2022 г., когато те са били 25 млн.
По всичко личи, че една от най-големите технологични компании продължава да се разраства и то с големи крачки. Разбира се за това до голяма степен помагат софтуера, облачни услуги и гейминг. Тенденцията за ръст е видна и очакваме това да продължи през идните тримесечия. Microsoft залага и на развитие в областта на изкуствения интелект, което е доходоносно.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари