Sony представи част от възможностите новия си шлем за виртуална реалност PlayStation VR2

OFFNews Последна промяна на 27 юли 2022 в 18:38 7118 0

Sony PlayStation VR2

Снимка Sony

Sony PlayStation VR2

Sony подгря с допълнителна информация за новия си шлем за виртуална реалност PlayStation VR2. В блога си, японската компания сподели някои от най-важните нововъведения и функционални възможности на VR устройството. Чрез него, дружеството се надява да си върне част от позициите на пазара. Той е доминиран от Meta и нейните Oculus продукти, които са с най-добрия баланс между цена и качество. Чрез новите функционалности, Sony се опитва да привлече вниманието на повече потребители. Предвид факта, че VR шлемът се води като допълнение за конзолата PlayStation 5, е нормална ориентираността му към гейм аудиторията.

Да виждаш през шлема

Първата по-голяма функционалност се нарича See-Through View. Тя дава възможност чрез PS VR2 шлема да се наблюдава околното пространство с помощта на вградените в устройството камери без да се сваля устройството. Това е много удобно когато се налага бързо да бъдат намерени контролерите PS VR2 Sense, оставени някъде в стаята. Или да придобиете представа къде се намирате в пространството, както и ако имате посетител в стаята. За превключване от виртуален в реален режим и обратно, е предвиден специален физически бутон. Съвсем същото може да бъде направено и чрез съответната опция в менюто. Изображението в режима See-Through View е черно-бяло, заради естеството на сензора и не е възможен записа на видеото от тези камери.

Стрийминг по време на игра

Това е нова функционалност за поточно предаване на видео в реално време, която дава възможност на притежателите на PlayStation VR2 да показват себе си чрез включване камерата на PS5 към конзолата. В този режим зрителите виждат едновременно както геймплея, така и самия геймър, като неговото изображение се показва върху кадрите от играта, както е демонстрирано по-горе. Чрез тази функция се улесняват гейм стриймърите, които искат да създават съдържание онлайн чрез VR шлема.

Индивидуално игрово пространство

Настройването на индивидуалното игрово пространство става с помощта на контролерите PS VR2 Sense и вградените в шлема камери. Именно камерите дават възможност за сканиране на околното пространство, за да се определят разстоянията до стените на стаята и до предметите наоколо. От своя страна контролерите PS VR2 Sense дават възможност при необходимост допълнително да бъде разширена и индивидуално настроена игровата зона в съответствие с индивидуалния стил на игра и особеностите на интериора.

Системата съобщава при възникване на риск за излизане от игровото пространство. Освен това, с помощта на тази функция става възможно съвсем лесното преместване в друга стая, като е достатъчно да се извърши бързо сканиране и точна настройка на игровата зона.

Виртуалният режим и кинематографският режим

VR режимът е пълноценна виртуална реалност с резолюция 4000х2400 пиксела или 2000х2040 пиксела за всяко око. Поддържа се HDR режима, а ъгълът на виждане е 110° или с 10° повече в сравнение с оригиналния PS VR. Честотата на опресняване на кадрите може да бъде 90 или 120 Hz

Кинематографският режим (Cinematic Mode) пресъздава виртуален киносалон, в който в началото се вижда самата PS5 система и нейния графичен интерфейс, както и всички игри и медийно съдържание, които нямат поддръжка на виртуалната реалност. Поддържа се видео със стандартна резолюция 1920х1080 пиксела и опресняване на кадрите със скорост 24, 60 или 120 Hz.


Всички описани дотук нови функции съвсем скоро ще станат достъпни за разработчиците на игри за PS VR2. Това ще стане с излизането на следващото голямо обновяване, а Sony допълва, че съвсем скоро ще съобщи нови интересни подробности за виртуалната реалност в екосистемата на PlayStation и ще обяви точната дата на излизане на новите игри за тази платформа.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !