Ръст на в доставките на смарт часовници през третото тримесечие

Павлин Луканов Последна промяна на 07 декември 2023 в 12:49 699 0

Pixabay

Снимка Pixabay

Ръст на в доставките на смарт часовници през третото тримесечие

На фона на доста предизвикателната, по отношение на доставките на смартфони, година секторът на смарт часовниците може да се похвали с добри новини. Благодарение на последните данни на компанията за пазарни анализи Counterpoint Research научаваме, че през третото тримесечие на 2023 г. се отчита 9% ръст на годишна база.

След забавянето в началото на годината и признаците за възстановяване през второто тримесечие, позитивният ход вече е реалност през третото тримесечие. Основните двигатели на растеж са представянето на пазара в Индия, както и завръщането на Huawei с добри резултати в Китай.

Анализаторите посочват, че насред цялостното забавяне в редица сегменти от потребителската електроника и по-конкретно смартфоните, пазарът на смарт часовници има коренно различно развитие. Отчита се ръст на годишна база в две поредни тримесечия в бюджетния и висок сегменти. Моделите от клас HLOS с високо ниво операционна система, традиционно предлагащи по-високи параметри, бележат голям ръст, основно заради представянето на Huawei, най-вече на домашния си пазар.

Междувременно на пазара в Индия доста силно се представят базовите часовници, тези без опция за инсталиране на приложения. В страната са реализирани 35% от всички доставки в този сектор.

Apple отчита най-силното си досега трето тримесечие с ръст от 7% на доставките. Значителна роля за това има второто поколение Watch SE, тъй като новото поколение влезе в продажба късно в тримесечието. Компанията има дял от 45% (в сегмента HLOS), какъвто е бил той и през същия период на изминалата година.

Впечатляващ е ръстът на Huawei, 56% на годишна база за цялостните доставки и 122% при HLOS сегмента. През второто тримесечие компанията добави сред предложенията си Watch 4 и Watch 4 Pro, а през третото в портфолиото се появи и Watch GT 4, като той се оказа особено популярен. Ръстът в доставките се отдава и на модела за предлагането им в комплект с телефон от бранда.

Samsung е на другия полюс с 19% спад на годишна база, все пак представените през август модели се представят добре, като при тях спада спрямо предходното поколение е от 3%. Като цяло тук големият спад се отдава на рязкото забавяне в търсенето на предходните поколения. Galaxy Watch6 Classic има значително по-добри резултати от предшественика си.

Fire-Boltt се завръща на водещата позиция в Индия след най-високите си доставки за тримесечие досега. И трите големи индийски бранда обаче, Fire-Boltt, Noise и boAt, изпитват забавяне в растежа.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !