Индия стана най-големият пазар за смартчасовници

Стоян Ненов Последна промяна на 02 декември 2022 в 15:58 1039 0

Counterpoint Q3 Smartwatch 2022

Снимка Luke Chesser/Unsplash

Индия стана най-големият пазар за смартчасовници

Интересът към умните часовници расте значително в целия свят. Тези устройства започнаха да привличат вниманието на все повече хора и отчитат солиден скок на продажбите си във всички пазари. А Индия се позиционира като първенец при смартчасовниците, показват данните на Counterpoint Research.

Въпреки инфлацията и геополитическата криза, пазарът на смартчасовници се е увеличил с 30% през третото тримесечие на годината, казват анализаторите. Ръстът е на годишна база. Повечето основни пазари увеличават продажбите, като най-голям е скокът в Индия – 171% на годишна основа. Така страната става най-големият пазар на умни часовници в света. Същевременно Китай и Европа бележат спад. Останалите страни и региони обаче растат.

Най-обикновеният смартчасовник, със „сравнително лека“ операционна система и достъпна цена е основният двигател на пазара. Доставките на такива модели са скочили повече от двойно вече държат 35% от целия пазар.

Въпреки това обаче, те не са основният източник на печалби и приходи за производителите. Заради силната конкуренция и ниските цени, приходите са малки. Затова основният дял на приходи от тези устройства всъщност идва от моделите в по-високия клас. При това значително повече – приходите от скъпите модели са близо 10 пъти повече спрямо тези на базовите устройства. Основната причина е високата средна продажна цена на бройка.

Преди Индия да стане най-големият пазар, това беше Северна Америка. Тя държа това първенство от 4-тото тримесечие на 2020 г. до края на второто през 2022 г. Дори и през третата четвърт доставките се увеличават с 21%, но това не е достатъчно да компенсира огромния ръст в Индия. Политиката „нулев Covid“ в Китай пък продължава да коства много на страната. Доставките там падат за 4-та поредна четвърт, като този път е с 28%.

От гледна точка на производители отново има разлики според сегмента. При по-скъпите модели лидер е Apple с 50.6% пазарен дял и 48% годишен ръст. Новият Apple Watch Series 8 се радва на голям интерес, като е генерирал 56% от доставките на всички умни часовници на компанията. Пазарният дял на Apple обаче се свива, като беше 54% през второто тримесечие на годината. Основната причина е по-слабото представяне в Северна Америка и Европа.

Samsung е на второ място с 22.3% дял през третата четвърт на 2022 г. Компанията има и много голям ръст – 62% на тримесечна база, както и 5% увеличение на пазарния дял. Общият ръст на годишна основа е 6%, тъй като компанията губи позиции в Индия.

На трето място е сравнително непознатата в развитите пазари компания Noise. Тя обаче е лидер в Индия с 25.2% дял там и 218% ръст на годишна база. Отличното представяне в Индия я поставя на трето място по доставки в целия свят. Веднага след нея е Fire-Boltt, която е и втора в Индия с по-малко от процент разлика.

Следващ класацията е Huawei с 65% годишен ръст на доставките, но заради нулев ръст в Индия и нисък дял там, компанията е чак на пето място в глобалната класация. Шести е още един малко познат играч – boAt, следван от Garmin. Накратко, ожесточената конкуренция в Индия в голяма степен диктува пазара на масовите модели смартчасовници, докато по-скъпите модели се борят най-вече в развитите пазари.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !