Apple значително увеличава инвестициите си в Индонезия - от близо 10 млн. долара на почти 100 млн. долара за две години - в опит да отмени забраната за продажба на iPhone 16. Индонезийското правителство обаче изисква от Apple да пренасочи инвестиционния си фокус към научноизследователска и развойна дейност за смартфони в страната
В края на месец октомври стана известно, че индонезийските власти са блокирали продажбите на смартфоните iPhone 16 в страната, тъй като компанията, която ги доставя, не отговаря на изискванията за инвестиции в местната икономика. Според информация на агенция Bloomberg, за да оправи ситуацията, Apple е изразила готовност да инвестира 100 млн. долара в индонезийската икономика.
Тази сума ще бъде вложена в рамките на две години, като тя е десет пъти по-голяма от предишните намерения за инвестиции на Apple в Индонезия. Предишният план включваше предлагане на аксесоари и компоненти за устройствата на Apple в Индонезия. Сега властите на страната изискват от компанията да насочи инвестициите си към разработване на компоненти и софтуер в Индонезия. Решението за приемане на новите условия, предложени на Apple, от индонезийските власти все още не е окончателно оформено. Представители на компанията са провели разговори с индонезийски служители на различни нива и са посетили Джакарта за осъществяване на съответните контакти.
От чуждестранните доставчици на смартфони и таблети, които продават продуктите си в Индонезия, местните власти задължително изискват делът на местното участие да достигне 40%. Според правителството до този момент Apple е инвестирала в местната икономика само 95 млн. долара и с тази сума не може да се достигне обещаната ключова величина от 107 млн. долара. Аналогични основания бяха причина за забраната на продажбата на смартфоните Google Pixel на Alphabet също в Индонезия.
Счита се, че достъпът до индонезийския пазар на смартфони е от голямо значение за Apple, тъй като повече от половината от неговите 278 млн. потребители са на възраст под 44 години и се интересуват от технологични иновации. Не се уточнява как точно ще бъде изразходвана предложената от Apple инвестиция в размер на 100 млн. долара. Производствената инфраструктура на компанията в тази страна не е много добре развита и посочената сума няма да е достатъчна за нейното пълномащабно изграждане. Възможно е да се наблегне на разработването на софтуер или локализирането на някои услуги.
Тактиката на Индонезия изглежда работи, тъй като забраната за продажбите на iPhone 16 се превърна в пример за натиска, който правителството на новия президент Прабово Субианто оказва върху международните компании, за да увеличат местното производство, тъй като се стреми да стимулира местната индустрия.
Индонезия също така прибегна до подобна тактика при управлението на бившия президент Джоко Уидодо, който миналата година блокира TikTok на ByteDance Ltd., за да предпази сектора си за търговия на дребно от евтините стоки, произведени в Китай. Това накара изключително популярното приложение за видеоклипове в крайна сметка да инвестира 1,5 млрд. долара в съвместно предприятие с Tokopedia, подразделението за електронна търговия на индонезийската GoTo Group.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари