Автомобилните производители от целия свят започнаха да намаляват използването на паладий, като вместо него започнаха да употребяват платина. Информацията съобщи Световният съвет по инвестиции в платина (WPIC).
Делът на Русия в рамките на световния пазар по отношение на паладия възлиза на около 25-40%, а на платината - приблизително 8-10%. Засега няма признаци, че Русия възнамерява да ограничи износа на паладий, но тъй като ситуацията с руската инвазия в Украйна се усложни, очаква се все повече западни компании да започнат да се отказват да използват руския метал, като се очава да бъдат въведени санкции и в това отношение.
Има и друг момент. Към днешен ден платината е значително по-евтина от паладия. При цена от около 950 щ. долара за унция (28,3 грама) платината струва приблизително два пъти по-малко от паладия. Автомобилната промишленост използва по около 2,5-3 милиона унции платина и приблизително 8,5 милиона унции паладий.
Автомобилните производители от целия свят използват паладий и платина в каталитичните преобразователи, които преработват отровните газове и замърсители в изгорелите газове от двигателите с вътрешно горене, превръщайки ги в много по-малко отровни замърсители на околната среда чрез катализиране на окислително-редукционните реакции. При това паладият се използва предимно в бензиновите двигатели, а платината - в дизеловите двигатели с вътрешно горене.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари