Поредицата нови закони в Европейския съюз (ЕС) постепенно карат Apple да промени някои от дългогодишните си практики. Скоро компанията ще се принуди да смени порта на iPhone, за да отговаря на изискванията за единно зарядно в рамките на ЕС. А Законът за дигитални услуги (DSA) вече накара Apple за пръв път да разкрие и точния брой активни месечни потребители в рамките на Евросъюза, съобщава 9to5Mac.
Компанията публикува първи актуални данни, които са обобщени за шестте месеца преди 31-ви януари 2023 г. За „активен“ се смята потребител, който поне веднъж месечно използва дадена услуга. Според DSA, платформите с над 45 млн. активни месечни потребители в рамките на ЕС могат да бъдат класифицирани като „Много големи онлайн платформи“ от регулаторите. А при това положение ще трябва да отговарят на допълнителни, по-строги изисквания.
За да внесе повече яснота за регулатори и потребители, Apple е решила да публикува актуални данни за броя активни месечни потребители. Компанията казва, че за указания период, iOS App Store има средно по 101 млн. активни потребители месечно. Това означава, че и ползващите iPhone в ЕС са поне 101 млн. души.
Apple казва още, че iPadOS App Store има 23 млн. активни потребители, а macOS App Store – 6 млн. Компанията допълва, че tvOS App Store има 1 млн. потребители, а платформите watchOS App Store, Apple Books и платените абонаменти за подкастове имат под 1 млн. активни потребители всяка.
Компанията заявява, че според DSA всеки от тези онлайн магазини е самостоятелна платформа. Така само iOS App Store може да покрие критериите за „много голяма онлайн платформа“ (VLOP) и съответно да трябва да изпълнява по-строгите изисквания.
„Въпреки това, Apple смята, изцяло доброволно, да изравни всяка версия на App Store (включително тези, които не покриват критериите за VLOP) със съществуващите изисквания за VLOP, защото целите на DSA, са еднакви с целите на Apple за защита на потребителите от нелегално съдържание“, коментира ИТ гигантът.
За пръв път Apple дава толкова подробни данни за активните си потребители в Европа и то за всяка платформа. Те показват очаквана доминация на iPhone като най-използван продукт и услуга на Apple в Европа. Разликата спрямо останалите устройства обаче е изненадващо голяма, особено при watchOS. Според данните на Apple, под 1 млн. души в Европа използват смарт часовника на компанията, а той всъщност е най-продаваният в света. Според данни на Counterpoint Research, през 2022 г. 34.1% от всички доставени смарт часовници в света са Apple Watch, като те са генерирали и 60% от приходите в сектора.
Изненадващо малко са и ползвателите на macOS App Store, особено като се има предвид, че традиционно Mac компютрите са предпочитани от дизайнери, някои бизнесмени и мнозина програмисти. Изглежда обаче това са фактори, които влияят предимно в САЩ, но те не се „прехвърлят“ в Европа, където единствено iPhone е масов продукт, докато останалите са нишови услуги.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари