YouTube е най-популярната платформа за безплатно гледане и споделяне на видеоклипове и е лидер вече доста години. С времето тя се разви много и предлага високо качество на видеото и звука и огромен избор от съдържание, което в голямата си част е безплатно. „Цената“ е наличието на реклами, които прекъсват клиповете от време на време.
Някои потребители обаче не харесват тези реклами и ги блокират, чрез „добавки“ за интернет браузърите си. Има голям избор от такива предложения, които практически премахват рекламите от YouTube без да се налага да се плаща за Preimum абонамента, който е създаден за тази цел.
Очаквано, YouTube не харесва тази практика. Въпреки това досега платформата не е предприемала действия срещу нея. Изглежда, че това скоро може да се промени, пише BleepingComputer.
Изданието е засякло тестове на YouTube, които са насочени срещу добавките за блокиране на реклами. Самата компания също е потвърдила, че провежда такъв текст, като го описва като „малък глобален експеримент“.
Той се изразява в издаването на предупреждение за потребителите, които използват добавка за блокиране. Те получават съобщение на екрана, че плейбекът на видео ще бъде блокиран, ако потребителят не добави изключение в плъгина, за да разреши рекламите или не изключи блокирането напълно.
На практика, потребителят ще има право да гледа само три клипа, а след това видео плейърът ще бъде спрян. Така той остава с избор: да продължи да гледа YouTube с реклами или да си плати за YouTube Premium.
„Рекламите позволяват на YouTube да остане безплатна за милиарди потребители по целия свят“, казва компанията. Този аргумент ще бъде част и от предупреждението, което ползвателите на такива плъгини ще виждат.
Говорител на компанията дава малко неясна информация за това дали и кои потребители ще бъдат блокирани: „В екстремни случаи, когато зрителите продължават да използват блокиране на реклами, плейбекът ще бъде временно спрян. За нас спирането на плейбека е нещо много сериозно и ще го правим само, ако потребителят игнорира няколко предупреждения“.
Остава неясно какво възприема компанията за „екстремно“ нито пък колко предупреждения ще са нужни преди да блокира плейбека. Тя не пояснява колко временно ще е въпросното блокиране. Липсва и информация колко потребители и кои региони са част от експеримента.
През май т.г. YouTube тестваше и по-драстичен експеримент – директно блокиране на потребителите, които използват услуги за блокиране на реклами. Тази версия на експеримента не даваше достъп до платформата докато не бъдат изключени. Тогава компанията заяви, че „други издатели регулярно молят потребителите да изключат блокирането на реклами“.
Засега не е ясно дали YouTube ще приведе някой от експериментите в реална мярка или пък ще измисли нещо друго. Основната цел на компанията е да запази максимална ефективност на рекламите и да увеличи броя абонати, които плащат за Premium версията без реклами. По данни на Variety, наскоро YouTube Music и YouTube Premium (предлагат се в пакет) са прехвърлили 80 млн. абоната, като са добавили 30 млн. за последната година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари