TikTok доби огромна популярност след появата си като наложи формата за кратки вертикални клипове. Те са неангажиращи и не е необходимо потребителите да задържат вниманието си върху една продукция за по-дълъг период от време. Тактиката на платформата обаче еволюира, което е в тон с необходимостта за по-сериозна конкуренция с YouTube например, която залага на клипове с по-дълга продължителност.
Преди година TikTok въведе нов начин за творците да изкарват пари, именно чрез по-дълги продукции. Тогава опцията беше само с покани и под формата на бета, Creativity Program, като създателите на съдържание трябваше да правят клипове с дължина над минута, за да могат да се възползват от новия метод за монетизация. Така беше предприета и първата стъпка към диверсифициране от краткия формат.
Сега TikTok обяви, че програмата вече ще се нарича Creator Rewards, като се запазва изискването за клипове с дължина над минута. Изплащанията ще се изчисляват чрез формула за оптимизиране на база на оригиналност, продължителност, стойност при търсене и ангажираност на потребителите.
Творците често се оплакваха от ниски възнаграждения от първоначалния фонд, който беше закрит през ноември. В много случаи те получаваха по няколко долара за милиони гледания. Обновеният фонд обещава да отстрани тези пропуски, като ще бъдат вдигнати сумите за плащания. Според TikTok изплащанията към творци са скочили с 250% през изминалите шест месеца, като броят на тези получаващи над 50 000 долара месечно се е удвоил.
Клиповете в TikTok могат да са с дължина до 30 минути, което премахва ограниченията и може да бъде аналог на YouTube. Компанията също така насърчава публикуването на хоризонтални клипове чрез подсилване разпространението на подобно съдържание. Височко това означава, че в обозримо бъдеще платформата ще е коренно различна от първоначалното си състояние, което не е непременно лошо.
Междувременно TikTok разширява достъпа до премиум функционалностите за излъчване на живо. Абонаментите Live ще са налични за творци, които могат да таксуват феновете си за ексклузивно съдържание и добавки. Ще е възможна продажбата на значки, реакции и чатове за абонати.
Новостите бяха обявени в рамките на конференцията за творци на TikTok. Те сигнализират и новите приоритети на платформата по отношение на създателите на съдържание, подсказвайки желаният на компанията. Те са за по-дълго съдържание и използването на хоризонтален формат. Как това ще се отрази на гледаемостта? Предстои да видим.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари