Проблемите със зареждането на електрическите автомобили тепърва започват

Стоян Ненов Последна промяна на 29 септември 2022 в 10:27 1370 0

Electric Car Charging

Снимка Myenergi/Unsplash

Зареждане на електромобил, илюстративна снимка

Електрическите автомобили изглеждат неизбежно бъдеще, за което вече се готвят държавите по целия свят. В момента притежателите на такива коли не са много, но трябва да се справят с различни проблеми. Най-вече с недостатъчната инфраструктура от зарядни станции. Техните проблеми сега обаче може да са нищо в сравнение с това, което ще се случи с увеличаването на популярността на тези превозни средства, коментира SlashGear.

Вече няколко държави обявиха намерения да забранят продажбата на коли с традиционни двигатели с вътрешно горене от 2030 г. или 2035 г. Това ще доведе до неизбежен рязък скок на електрическите коли по пътя, но и на натовареността на електропреносната мрежа.

Но дори преди да достигнем до електричеството, има и други проблеми за решаване. Например осигуряването на достатъчно зарядни станции. Проучване на Pew Research Center например открива, че 65% от домакинствата в САЩ на възраст под 35 г. живеят под наем. Съответно те не искат да инвестират големи суми в скъпи домашни зарядни станции, освен това често нямат право да правят такива промени и инсталации. Собствениците на къщите и апартаментите също не са особено въодушевени от идеята да влагат сумите, а и бюрокрацията е сложна и за тях.

Същевременно зареждането на електрическите коли, макар и да се подобрява, все още не може да се мери с наливането на гориво. Анализ на AudiWorld например открива, че средното време за наливане на гориво е 3-4 минути. Pod Point изчислява, че засега средното време за зареждане електромобил на бърза станция е 35 минути и това дава едва 160 км. пробег. И в това не влиза времето, което се губи в търсене на станция и чакането за място, тъй като често наличните са заети, а понякога и не работят.

Именно затова повечето собственици на електрически автомобили предпочитат да зареждат колите си нощем, когато се приберат от работа. Така дори и с бавното зареждане от контакта, могат да си осигурят достатъчно заряд и пробег за следващия ден.

Нощното зареждане обаче също е проблем. Резкият скок на консумацията на електричество нощем не може да се компенсира от соларните станции и техните запаси. Съответно се активират резервни генератори на газ, с което екологичната страна на електромобилите започва да отслабва. А когато милиони коли се зареждат всяка нощ, това ще доведе и до сривове на енергопреносните мрежи.

Казусът в градовете ще е още по-сложен. В тях мнозинството автомобили се държат на открито – най-често на улицата или околоблокови паркинги. Те ще трябва да разчитат предимно на бързите зарядни станции през деня. Тогава енергията може да се осигури по-лесно чрез соларни мощности, но пък времето за зареждане трябва да се скъси максимално.

Накратко, истинските проблеми със зареждането на електромобилите тепърва предстоят. Тяхното решаване обаче трябва да започне още сега и в него да участват всички – бизнесът, производителите, институциите и обикновените хора. Те заедно трябва да намерят различните подходи, които да се прилагат за съответните казуси и ситуации, за да може преминаването към електрически автомобили да е максимално лесно.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !