Новата трансформация в социалните мрежи

Мария Иванова Последна промяна на 16 октомври 2022 в 19:30 2982 0

Social Media

Снимка Pixabay

Социални мрежи, илюстративна снимка

Тиха и донякъде незабелязано, през последните няколко седмици се случиха няколко съществени промени или иновации в сферата на социалните мрежи. Гигантите Meta (Facebook и Instagram) и Google стартираха нови услуги за преобразуване на текст във видео с помощта на изкуствен интелект (AI). Най-голямата социална мрежа Facebook също така промени своя Timeline и въведе допълнителни възможности за печалба за брандовете. LinkedIn на Microsoft добави нови възможности за бизнес потребителите си, а Twitter най-накрая активира дългоочакваното редактиране на туитове. Последното е вече възможно, макар и все още само за някои потребители в САЩ.

Видео от AI

Meta въведе технология, която позволява на потребителите да въведат грубо описание на сцена и да получат кратък филм, създаден от AI. Технологията е в начален етап на разработка и все още не е достъпна за масова употреба.

Клиповете, създадени с нея, са с дължина под пет секунди и не съдържат звук. И въпреки че обектите в тях понякога изглеждат замъглени, нововъведението е огромен скок в областта на генерираното от изкуствен интелект съдържание и един ден може да сложи началото на нова голяма вълна в технологиите.

От друга страна, технологичният гигант Google също представи нова услуга, която макар и да не е част от социална мрежа, вероятно ще повлияе много на този технологичен сегмент. Тя се нарича Imagen Video и дава възможност за генериране на видеоклипове с висока разделителна способност, използвайки единствено текст.

Всичко, което потребителят трябва да направи, използвайки услугата, е да напише няколко думи или изречения (например: „плюшено мече мие чинии“), след което AI ще генерира уникални по рода си видеоклипове, пълни с ярки цветове, герои и пейзажи.

Разширените възможности в LinkedIn

Социалната мрежа за бизнес контакти също пусна някои нови функции, надявайки се по този начин да увеличи ангажираността на потребителите си. Сред тях са цветни шаблони за публикациите и стикери, придаващи на връзките по-голяма визуална привлекателност.

Така, следвайки примера на Facebook и Instagram, LinkedIn също предложи допълнителни възможности на бизнес потребителите. Очакванията са шаблоните и стикерите за връзки да подобрят външния вид на публикациите, както и да стимулират потребителските кликвания върху тях.

LinkedIn също ще даде възможност на администраторите да закачват коментари под публикациите. По този начин се цели отличаване на най-добрите потребители и коментари, както и да се предизвика по-целенасочена ангажираност към темата на публикацията.

Дългоочакваният бутон на Twitter

Бутонът за редактиране на постове е друга новост от света на социалните мрежи през последната седмица. Той е изключително дългоочакван от феновете на платформата, като беше една от темите, които Илон Мъск дискутираше с потребителите преди да обяви намеренията си да придобие Twitter. За момента функцията е достъпна единствено за някои абонати в САЩ. Тя дава възможност за промяна на туит до пет пъти и то само в рамките на 30 минути след първоначалното публикуване.

Въпреки посочените ограничения с цел предотвратяване на цялостната подмяна на туитове от недобросъвестни потребители, това е една добра възможност за коригиране на правописни и други видове грешки в услугата.

Обновената времева линия на Facebook

Най-голямата социална мрежа актуализира Timeline-на си, позволявайки на потребителите да посочват какво съдържание искат да видят.

“Като предлагаме повече начини за включване на директна обратна връзка относно класирането на публикациите в NewsFeed-a, ние правим нашите системи за изкуствен интелект по-интелигентни и по-отзивчиви“ - се казва в изявление на компанията.

Там се уточнява, че бутоните „покажи повече“ и „покажи по-малко“ ще започнат да се показват под публикации от приятели, харесани страници и препоръчано съдържание. Ако потребителят щракне върху някой от тяй, това временно ще промени броя на публикациите от посочените раздели, които ще вижда.

В добавка Facebook тества нови опции, които биха могли да осигурят допълнителни източници на приходи за брандовете. Става въпрос за т.нар. “публикации за абонати”, които позволяват на марки и други създатели на съдържание да предлагат информация първо на своите абонати за период от 24 часа, 48 часа или цяла седмица.

Новата функция на Facebook ще дава възможност на компаниите да създават специални оферти и ексклузивно съдържание за своите клиенти, което е една добра възможност за допълнителни приходи.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !