Американският концерн Nike отваря дигитален магазин и платформа за търговия на виртуални маратонки. Той се казва .Swoosh и е част от стратегията на ръководството на компанията в усилията им да навлизат в метавселените, както и да развиват незаменими токени (NFT). В него потребителите ще могат да купуват, събират и разменят различни дигитални атрибути – маратонки, връзки и др. Тези активи после ще могат да се интегрират в различни игри или платформи за виртуална реалност, каквито са метавселените. Регистрацията започва на 18 ноември и новата .Swoosh платформа ще бъде в тестова фаза.
„Навлизаме във фаза, в която ще тестваме и ще изследваме реакциите“, коментира Рон Фарис, директор на Nike Virtual Studio, цитиран от Bloomberg. „Не знаем все още как потребителите ще използват виртуалните продукти“.
Nike се опитва да „яхне“ технологичната вълна с NFT и метавселените, като представи подобни дигитални продукти. Американската компания от години се опитва да използва иновациите за насърчаване на продажбите и съответно – на печалбите. В един момент тя разработи фитнес гривни и здравен софтуер за тях, както е имала и много други технологични опити.
Сега, Nike решава да заложи на популярните приложения на блокчейн технологията. Но и ще трябва да „обучи“ потребителите на тях. Компанията планира рекламна и образователна кампания именно с тази цел, като тя ще обхване шест щатски града. Всички продукти ще бъдат само с цени в долари, като целта според спортния гигант е да се избегне „несигурността на валутните колебания“, както и да бъдат „по-познати за потребителите“.
Абонатите на .Swoosh ще могат да свържат своите дигитални портфейли с платформата. Съвместимост ще има и с привличането на други виртуални предмети от външни за Nike магазини. Компанията обещава да има бонуси за потребителите, които може да включват и физически, освен дигитални продукти.
Спортният гигант ще се възползва максимално от всички свои активи с които разполага. Рекламните лица на компанията ще имат специално обособено място в новия магазин и ще могат да предлагат своите Nike брандирани продукти. Такива например са популярните маратонки Air Jordan, като не са единствените, но са най-известният подобен артикул на компанията.
Отделните създатели на съдържание също ще могат да развихря въображението си в дигиталния магазин на Nike. Спортният гигант планира да създава различни предизвикателства за дизайн на маратонки и спортни стоки, които после да предоставя на потребителите. С две думи – Nike иска .Swoosh да се превърне в основна платформа за интеркация между феновете на марката.
През последната година Nike инвестира все повече в метавселените и вече разполага с цял екип, който се занимава с продукти за виртуална среда. През 2021 г. запази редица марки свързани с тази дейност, отвори собствен свят в гейм платформата Roblox и придоби разработчика на виртуални маратонки RTFKT.
За разлика от милиардите изсипани от Meta в създаване на собствена метавселена, която почти не се посащава, Nike засега са по-ефективни. Компанията отчита приходи от близо 200 млн. долара от NFT активи и за момента е най-печелившия спортен и моден бранд в тази насока.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари