Google започва да забранява онлайн бисквитките от трети страни от 2024 г.

Първата фаза за защита от проследяване в Chrome започва през януари, а през втората половина на 2024 г. да деактивира тези инструменти

Стефан Николов Последна промяна на 16 декември 2023 в 15:48 1245 0

Google Cookie

Снимка Lauren Edvalson/Unsplash

Google започва да забранява онлайн бисквитките от трети страни от 2024 г.

Google е на път да стартира своя грандиозен план за блокиране на "бисквитките" на трети страни в Chrome, които много уеб сайтове използват за проследяване активността на потребителите в Глобалната мрежа с цел печалба.

От 4-ти януари Google ще започне да тества новата си функция за защита от проследяване, която в крайна сметка ще ограничи достъпа до бисквитките от трети страни по подразбиране за уеб сайтовете. В началото тя ще бъде достъпна за много малка подгрупа от потребители на Chrome, а по-конкретно за един процент от всички потребители в световен мащаб. След това Google планира постепенно да прекрати използването на бисквитки на трети страни за всички потребители, което трябва да стане към втората половина на 2024 г.

Изданието The Verge уточнява, че ако сте избрани на случаен принцип да изпробвате тази защита, Google ще ви уведоми при отварянето на Chrome на настолен компютър или Android. Ако има проблеми, открити от Chrome, докато сърфирате, ще се появи подкана с въпрос дали искате временно отново да разрешите бисквитките на трети страни за конкретния сайт.

От 2020 г. насам Google работи върху нов метод за премахване на нуждата от бисквитки в Chrome, като по-късно го включи в инициативата си Privacy Sandbox. Основната идея на компанията е да предоставя анонимизирани данни за сърфирането на потребителите на рекламодателите, които от своя страна могат да използват предоставените от Google приложни програмни интерфейси (API), за да извършват рекламната си дейност по начин, който по-добре защитава поверителността на потребителите. "Topics API" стартира през юли, за да могат разработчиците да започнат да го тестват, а през септември стана достъпен за потребителите на Chrome, за да го изпробват.

Подходът на Google към рекламирането без бисквитки изглежда полезен както за потребителите, които се интересуват от неприкосновеността на личния живот, така и за бизнеса на рекламодателите като цяло, в сравнение с другите уеб браузъри, които прилагат по-ограничени подходи за блокиране проследяването на различни сайтове. Въпреки това конкурентите на Google и някои защитници на неприкосновеността на личния живот не са напълно убедени в технологията за замяна на бисквитките.

Междувременно регулаторните органи като британския Орган за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) внимателно следят новата защита от проследяване на Google, за да се уверят, че тя не дава на компанията някакво несправедливо и нечестно преимущество при продажбата на собствените ѝ реклами. Имайки предвид това, Google заяви, че си е поставила за цел да включи функцията в световен мащаб през втората половина на 2024 г., за да се справи с "всички възможни останали опасения, свързани с конкуренцията".

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !