Google започва постепенното разпространение на AI Overviews. Това е новата функция с изкуствен интелект, която става част от търсачката на интернет гиганта и може да има сериозни последствия за използването на глобалната Мрежа, съобщава Search Engine Land.
AI Overviews тръгва първо в САЩ, като амбицията на компанията е до края на годината да се използва от над 1 млрд. души. Функцията ще е активирана по подразбиране в търсачката на Google и самостоятелно ще избира кога да се покаже в резултатите и кога – не. Това ще зависи от естеството на търсенето от страна на потребителя и степента на сложност на въпроса. Компанията казва, че AI Overviews ще е за по-сложните питания.
Функцията беше разработена още миналата година и е част от новото поколение на търсачката. Дълго време обаче беше тестова и се използва от ограничен брой хора. Google изглежда е уверена, че вече може да започне експанзията ѝ до повече потребители.
Системата разчита на алгоритъма Gemini, като комбинира неговите данни и опит заедно с резултати от търсачката. Когато се активира, AI Overviews ще генерира готов отговор на въпроса на потребителя директно в страницата с резултати. Потребителят ще може да избира дали да види по-подробен или по-кратък отговор. Към него ще се генерират и други елементи, които може да се полезни: например карти с местоположението на магазини, ресторанти, забележителности, примерни изображения и др. Разбира се, ще има и каре с препоръчани, т.е. рекламирани, продукти.
Традиционните линкове към интернет страници остават, но ще са много по-надолу. AI Overviews ще показва на челните места само няколко линка, които е използвал за генериране на отговора. Това буди притеснения, че повечето интернет сайтове реално ще загубят трафик – едните просто ще бъдат „избутани“ още по-надолу, а информацията от другите ще е налична директно, без да се налага на потребителя да ги посети. Съответно критиките към Google са, че така компанията ще печели от сайтовете, но няма да им се „отблагодарява“ с трафик и реклами.
Интернет гигантът обаче твърди обратното. Неговите първоначални тестове показват, че хората кликват повече на линковете, които са били включени в основното каре с препоръчани. Съответно битката за тези места ще стане по-оспорвана, което ще повиши качеството на информацията в интернет, смята Google. За да няма злоупотреби, Search Console няма да показва на уеб администраторите какъв дял от импресиите идват от каретата на AI Overview и съответно от обикновените търсения.
По отношение на точността на информацията, генеративният AI все още допуска сериозни грешки. Google ще следи постоянно за проблеми и ще премахва и коригира информацията възможно най-бързо. Ще разчита и на сигнали от потребители и администратори. Всъщност, именно първоначалното недоверие към генеративния AI ще мотивира хората да кликват на линковете, за да проверят информацията. С времето обаче прецизността и доверието ще растат и съответно кликовете ще спадат.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари