Apple иска да утрои приходите от реклами

Стоян Ненов Последна промяна на 15 август 2022 в 14:24 1903 0

Apple Devices

Снимка Brandon Romanchuk/Unsplash

Apple Devices

Сложната икономическа ситуация по света започва да влияе и на ИТ гигантите. Техните финансови резултати постепенно започват да показват признаци на забавяне на растежа и дори свиване на някои отдели. Затова компаниите търсят алтернативни източници и в случая на Apple това може да се окажат онлайн рекламите. Сегмент, който компанията се опитва да избягва по всякакъв начин, заради изградения си имидж, че опазва максимално личните данни на потребителите.

Според информация на Марк Гърман от Bloomberg, Apple е преустроила отдела за реклами и той има нови амбиции. Този бизнес на технологичния гигант се ръководи от вицепрезидента на компанията Тод Тереси, като през последните година-две показва солиден растеж. Само за 2021 г. сегментът записва скок от 238% и достига приходи от 4 млрд. долара. В сравнение с други колоси в онлайн рекламата като Google например, това е доста малко – за 2021 г. интернет гигантът е изкарал близо 209.5 млрд. долара, отбелязва Statista.

За разлика от Google, Apple има много голям бизнес с хардуерни устройства и онлайн услуги. Компанията разчита най-вече на продажбите на iPhone и услуги за основните пера на бюджета си. Тя иска постепенно да добави и онлайн рекламата, като първата цел е достигане на годишните приходи до двуцифрени суми. Това практически означава почти утрояване на бизнеса.

Ябълка с рекламни стикери

Рязкото увеличаване на приходите от реклама за момента не е обвързано с конкретна стратегия и подход. Или най-малкото Apple успява да я опази в тайна и не се знаят подробности за нея. От малкото налични данни и логиката обаче следва да се предположи, че ръстът на приходите ще бъде реализиран чрез увеличаване на количеството и местата, на които устройствата и услугите на Apple показват реклами.

Източниците на Гърман твърдят, че Apple вече е започнала тестове на спонсорирани резултати в търсачката на приложението Maps. Обмисля се и внедряването на реклами в Apple Books и Apple Podcasts. Накратко, някои от популярните собствени приложения на компанията може да получат рекламни карета и резултати.

В момента главно Apple App Store има реклами, които са разпределени на определени места. Също така има и карета в Apple News и Apple Stocks. Увеличаването на рекламните площи и приложенията ще бъде първа стъпка. Очаква се компанията да помисли и за други нововъведения, включително по-добро персонализиране и таргетиране (насочване) на рекламите към подходящата аудитория.

Лошият поглед от конкуренцията

Това обаче надали ще се хареса на конкуренцията. Още през миналата година Apple и Facebook влязоха в остър спор заради функцията за ограничаване на събирането на лични данни, които от компанията в Купертино въведоха за операционните си системи. Чрез тях се разрешава на потребителите да ограничават събирането на данни от приложенията, освен ако не дадат изрично разрешение.

Facebook критикува решението с аргумента, че така платформата няма да може да подбира релевантна аудитория за рекламодателите си сред потребителите на Apple. А според социалната мрежа по-голямата част от рекламодателите ѝ са малки и средни фирми, които разчитат на платформата, за да намират клиенти, като именно те ще са големият губещ от промяната. В крайна сметка, Facebook и Instagram намериха „вратичка“ за събиране на данни, чрез вградения в приложенията им браузър.

Apple обаче не отстъпи от позицията си. Според нея тя е в полза на потребителите, които получават по-добър контрол над това кой има достъп до данните им. Същевременно рязкото разширяване на собствената си рекламна платформа може да бъде изтълкувано като част от стратегия на Apple за увеличаване на контрола и в тази сфера. Самата компания обаче не е коментирала темата засега.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !