Китайският гигант в областта на електронната търговия Alibaba пусна актуализирана версия на своя преводaч, задвижван от изкуствен интелект, за който твърди, че е по-добър от продуктите на Google, DeepL и ChatGPT. Инструментът, наречен Marco MT, поддържа 15 езика, сред които английски, немски, френски, италиански, португалски, испански, турски, полски, руски, украински и други.
Той е базиран на собствения езиков модел на компанията - Qwen и има за цел да помогне на търговците да създават продуктови страници на езиците, характерни за целевите им пазари. Най-новата версия на преводача е базирана само на големи езикови модели, което му позволява да взема предвид фактори като културни особености или специфични за индустрията термини.
Новият преводач на Alibaba надгражда продукт, пуснат на пазара преди около 12 месеца, който вече има над 500 000 потребители. От първото си представяне през есента на миналата година той е използван за повече от 100 милиона продуктови обяви.
“Искаме този инструмент с изкуствен интелект да подпомогне резултатите на търговците, защото ако те се справят добре, платформата също ще печели“ - споделя Кайфу Джан, вицепрезидент на Alibaba International Digital Commerce Group. Той очаква силен интерес към преводача да проявят търговци от Европа, Северна и Южна Америка, както и от развиващите се пазари.
Популярният чатбот на OpenAI - ChatGPT също може да да превежда текст. Обучен на базата на огромни количества данни, той може да генерира подобни на човешките отговори на потребителските подкани. Според Джан обаче контекстуалният превод на Marco MT ще увеличи значително шансовете на потребителите да направят покупки.
Международният бизнес на Alibaba, включващ платформи като AliExpress и Lazada, регистрира 32% годишен ръст на приходите за тримесечието, приключило през юни, като приходите достигат 4,03 млрд. долара. Това контрастира с основните платформи на компанията, насочени към китайския пазар - Taobao и Tmall, които отбелязаха спад от 1% за същия период.
Анализаторите от финансова група Nomura предвиждат, че през тримесечието, приключващо през септември, ръстът на международните приходи на Alibaba ще се забави леко до 29%, но се очаква оперативните загуби на компанията да намалеят. Онлайн гогантът все още не е обявил кога ще публикува следващия си тримесечен отчет за приходите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари