Spotify слага край на своя аналог на приложението Clubhouse – Spotify Live

Мария Иванова Последна промяна на 05 април 2023 в 17:09 458 0

Spotify Live

Снимка Spotify

Spotify слага край на своя аналог на приложението Clubhouse – Spotify Live

Стрийминг платформата Spotify спира своето приложение за гласова комуникация на живо Spotify Live. Въпреки че няма да има отделно приложение, тя обяви, че ще продължи да експериментира с функции на живо в основната си услуга.

“Вярваме, че има бъдеще във взаимодействието на живо между артистите и техните фенове в екосистемата на Spotify. Въпреки това, въз основа на нашия опит, стигнахме до заключението, че вече няма смисъл от самостоятелно приложение” - посочва говорителят на компанията Гавиола Моро. “Видяхме обещаващи резултати при “партита за слушане”, фокусирани върху артистите, които ще продължим да проучваме и занапред” - допълва още той.

Припомняме, че самостоятелното гласово приложение на Spotify стартира през 2021 г. под името Greenroom. То беше създадено като конкурент на нашумялото тогава приложение Clubhouse чрез придобиване на аудио услугата Locker Room на стартиращата компания Betty Labs за 57 млн. евро. През април 2022 г. стрийминг гигантът преименува Greenroom на Spotify Live и го премести в основното си приложение, за да го направи по-видимо.

Когато Spotify за първи път обяви, че преминава към гласов чат на живо през 2021 г., изпълнителният директор Даниел Ек прогнозира, че форматът ще стане повсеместен. “Точно като Stories с видео, които всяка голяма платформа използва като начин за комуникация между потребителите, аз виждам гласовата комуникация на живо по подобен начин“ - посочи тогава той, споделяйки очакванията си, че всички платформи ще имат подобен формат за провеждане на дискусии и дебати в реално време.

В края на миналата година обаче компанията отмени много от оригиналните аудио предавания на живо, давайки сигнал, че първоначалните ѝ амбиции са намалели. Крахът на Spotify Live само две години след неговото стартиране може да се разглежда като пречка пред амбициите на стрийминг гиганта за разширяване към нови аудио формати отвъд музиката и дългосрочния му план да се конкурира с радиото както за слушателите, така и за рекламните му бюджети.

Въпреки че гласовият чат очевидно няма да оправдае очакванията, подкастите се превръщат във все по-голям хит в Spotify. През март платформата представи множество нови функции. Сред тях са вертикална емисия с възможност за наподобяващо TikTok плъзгане, възпроизвеждаща визуализации на музика и подкасти, възможност за предварително запазване с “обратно отброяване“ за предстоящи албуми, както и новата функция „Клипове“, позволяваща на изпълнителите да публикуват 30-секундни видеоклипове в страниците си. Тези актуализации бяха определени от изпълнителния директор Даниел Ек като „най-голямата“ трансформация, през която стрийминг платформата е преминала за последното десетилетие.

Важно е да се отбележи, че Spotify не е единствената платформа, която се оттегля от гласовия формат в реално време. Миналата година Meta ограничи своите Live Audio Rooms във Facebook Live, затвори предлагането на подкасти и прекрати Soundbites - инструментът за споделяне на аудио в кратка форма, който беше представен през 2021 година. Reddit също прекрати своята гласова функция Reddit Talk по-рано този месец. А Amazon направи съкращения на персонала в своето приложение за радио на живо Amp миналата година.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !