Защо злодеите във филмите никога не използват iPhone

Стоян Ненов Последна промяна на 02 ноември 2022 в 11:18 908 0

Iphone

Снимка Ameen Al Mayuf/Unsplash

Защо злодеите във филмите никога не използват iPhone

Продуктовото позициониране във филми и сериали винаги е било голям бизнес. Всички компании с достатъчно възможности искат хората да видят техните продукти и услуги да се използват от любимите им актьори и персонажи. А филмовите студиа са повече от щастливи да осъществят това желание.

Продуктовото позициониране е популярна практика за филмовите студиа да финансират творбите си с допълнителен доход. Тъй като с времето някои сериали се превърнаха в своеобразни дълги рекламни клипове, бяха въведени множество правила, които регулират бизнеса. Като цяло логата се скриват, когато компанията не е платила и са на показ, когато е. Самите продукти също не трябва да се превръщат в освен акцент в сцената. В някои държави трябва да има и надпис преди и след филма или сериала, че в него има продуктово позициониране.

Очаквано, устройствата на Apple са честа гледка в огромна част от американските филми и сериали. Но, по-запалените киномани са забелязали, че злодеите и отрицателните като цяло персонажи никога не използват iPhone, Mac или друг продукт на Apple. И има причина, отбелязва How-to Geek.

Според информация на Bloomberg, Apple не плаща пари за продуктово позициониране. Вместо това обаче компанията просто предоставя устройствата безплатно за целите на продукцията. Имайки предвид цената им, подаръкът не е скромен, особено когато става дума за няколко модела.

Понякога Apple използва популярните сериали, за да рекламира съвсем нови устройства. Например през 2010 г. сериалът „Модерно семейство“ показва чисто новия таблет iPad още преди да е достъпен в магазините. Тогава още беше зората на продуктовото позициониране и случаят предизвика отзвук. Пред The Hollywood Reporter един от създателите на сериала, Кристофър Лойд, коментира, че това не е било позициониране, а част от епизода и сами са потърсили Apple с предложение да използват тяхното устройство, за което не е било платено. „Не сме ангели, правили сме сделки за позициониране с други компании, но не така беше с Apple“, казва Лойд.

Apple има някои условия, които държи да се спазват, за да предостави устройствата си на кинопродукции. В тях е написано, че продуктите на компанията трябва да бъдат показвани „само в най-добра светлина“. Също така начинът на участието им в действията „не трябва да създава усещане за спонсорство“.

Така, макар да няма директно изискване отрицателен персонаж да притежава устройство на Apple, намекът е ясен – само добрите имат право да използват джаджите на компанията. Режисьорът Риан Джонсън дори коментира пред VanityFair, че това може да е важна улика за хората, които гледат филми с мистерии и загадки – „лошите не могат да държат iPhone пред камерата“, казва той.

Вместо това Apple предпочита продуктите ѝ да се показват „естествено“ в ситуациите и да не се акцентира над тях. Затова държи да не бъдат на централен показ и да не им се обръща голямо внимание. Не вреди и фактът, че изискването за положителни персонажи създава и впечатление сред зрителите да асоциират iPhone с добрите герои, коментира изданието.

Самата Apple не е коментирала темата официално. Компанията спазва своята традиция да не обсъжда нищо извън своите собствени съобщения и позиции.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !