Задава се неочаквана криза при електромобилите заради дефицита на графит

Offnews Последна промяна на 21 декември 2021 в 14:48 318 0

China EV, battery makers grapple with graphite squeeze

Аналитиците на лондонската агенция Benchmark Mineral Intelligence пресметнаха, че електрификацията на транспорта и ръстът на търсене на акумулаторни батерии още през 2022 година ще доведат до глобален дефицит на графит. Търсенето на графит сред производителите на батерии ще се увеличава с 27% годишно и тази тенденция ще продължи до 2030 година. Цените на графита в Китай, който е главният доставчик на това вещество, от което се произвеждат анодите на акумулаторните батерии, от началото на тази година до днес вече скочиха 40%.

Според BMI, през 2022 година глобалният дефицит на графит ще достигне приблизително на 20 хиляди тона. За сравнение, миналата година предлагането на графит бе с 20 хиляди тона повече. Тези количества са достатъчни за около 250 хиляди електромобила, допълва Reuters.

95% от анода на литиево-йонната батерия се състоят от обработен графит. Специалистите в тази област подчертават, че графитът до края на това десетилетие ще си остане най-добрият избор за аноди на литиево-йонните акумулаторни батерии, понеже той на практика няма конкуренция.

Интересно е, че навсякъде на нашата планета има залежи от графит, но за да може да бъде използван в анодите на батериите, той трябва да бъде преработен. Особеното е, че абсолютно всичкият преработен графит за батерии към днешен ден идва единствено от Китай. В света няма други доставчици на обработен графит, който може да се използва в акумулаторните батерии за електромобилите.

1
1

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !