Мъск обясни защо смени името на Twitter, чакат ли го проблеми

Стоян Ненов Последна промяна на 26 юли 2023 в 08:41 630 0

X HQ

Снимка Twitter

Мъск обясни защо смени името на Twitter, чакат ли го проблеми

В типичния си стил Илон Мъск обяви внезапната смяна на бранда на Twitter. Процесът започна със смяната на логото, като компанията се „сбогува с птиците“ и сложи лого на голям, стилизиран Х. Очаква се постепенно тя да смени и името си и Twitter да остане на заден план за сметка на „Екс“ (Х).

Разбира се, решението провокира доста изненади и критики от анализатори и потребители, особено като се има предвид, че досега единственият аргумент на Мъск беше, че харесва буквата Х. Все пак той постепенно започна да дава и по-различни обяснения под формата на отговори и коментари под публикации на други потребители в Х.

„Това не е просто компания, която сменя името си. Името на Twitter имаше логика, когато публикациите бяха 140 символа. Тези кратки съобщения бяха като чуроликане на птици (tweeting). Сега обаче можеш да публикуваш почти всичко, включително видео с продължителност няколко часа“, казва Мъск.

Той допълва, че бъдещите му планове за Twitter/X са доста по-големи от текстови съобщения. Той иска да има „множество възможности за комуникация, но и възможност да управляваш целия си финансов свят. Името на Twitter няма смисъл в този контекст, затова трябва да се сбогуваме с птицата“, допълва милиардерът.

Това е и поредният му намек, че планира да преобрази X в суперприложение – платформа, която предлага голям набор от услуги, не само обикновена социална мрежа. Първата стъпка в тази посока е именно добавяне на финансови функции за плащания и преводи, които ще са в основата и на всичко останало. Мъск споделя, че това ще се случва постепенно през следващите месеци.

Не всички обаче са толкова ентусиазирани от промените. Според Шубха Хош от университета на Сиракуза, цитиран от Engadget, ребрандирането може да донесе повече промени на Мъск, отколкото предимства. „Изненадан съм, че той избра Х, защото това не е отличително име. То е проблематично и от гледна точка, че не можеш просто да го вземеш, без никой да забележи и да не те съди“, смята Хош.

Експертът по търговско право Джош Гербен коментира пред Reuters, че е преборил близо 900 фирми, които са регистрирали Х под една или друга форма. „Има 100% вероятност, че ще Twitter/X ще бъде съдена от опортюнисти и от компании с легитимни искания. Компанията може да похарчи десетки и дори стотици милиони долари в съдебни разходи и споразумения, докато успее да си осигури всички нужни регистрации за Х“, допълва Гербен.

Той коментира, че ситуацията може да е още по-сложна в международен план. „Има много малка вероятност Мъск да успее да регистрира Х за всички видове услуги, които иска да предлага, във всички страни, в които иска да ги предлага“, коментира Гербен.

Остава и чистият риск от неприемане на новия бранд от потребителите. Twitter е добре познато име от години и е лесно разпознаваемо. Изведнъж то ще изчезна и ще бъде заменено с Х, който е доста по-неясен какво предлага и представлява. Аргументът на Мъск, че Х ще е „приложение за всичко“, няма да е достатъчен да убеди нито съдилищата, нито клиентите, смятат част от експертите. „Туитовете са синоними на самото действие на публикацията на съобщенията. Много ще е трудно да се промени навикът и концепцията за цялото световно насление“, казва и Ари Лайгтман, професор от университета „Карнеги Мелон“.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !