Миналата седмица Европейският Парламент одобри законопроект, който ако бъде доведен до закон, ще ограничи инвазивните рекламни практики на големите технологични компании. Решението мина с 530 гласа за, 78 против и 80 отсъстващи.
Digital Services Act, който беше въведен първоначално през 2020 г., ще предотврати платформи като Google, Amazon и Facebook (Meta) да използва чувствителна информация за потребителите. Това включва сексуална ориентация, раса и религиозни вярвания.
https://twitter.com/paultang/status/1484183043552153607
В бъдеще ще може да бъде изисквано услугите да дават възможност на потребителите да могат лесно да се отписват от проследяване. Освен това платформите ще трябва да премахват незаконно съдържание и продукти, включително свързани с реч на омразата и фалшификати.
В одобреното предложение има и две правила, които бяха договорени от Парламента миналия месец. Забрана за таргетирани реклами към непълнолетни и прикрити практики за споделяне на данни.
Всяка компания, която нарушава тези политики може да бъде изправена пред глоби до 6 процента от приходите си в световен мащаб. От Bloomberg отбелязват, че Digital Services Act трябва да преодолее още редица пречки.
Преговорите с Европейския Съвет започват на 31 януари.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари