ЕП задвижва законопроект за забрана на някои таргетиращи реклами

Offnews Последна промяна на 24 януари 2022 в 14:28 2001 0

European Commission

Миналата седмица Европейският Парламент одобри законопроект, който ако бъде доведен до закон, ще ограничи инвазивните рекламни практики на големите технологични компании. Решението мина с 530 гласа за, 78 против и 80 отсъстващи.

Digital Services Act, който беше въведен първоначално през 2020 г., ще предотврати платформи като Google, Amazon и Facebook (Meta) да използва чувствителна информация за потребителите. Това включва сексуална ориентация, раса и религиозни вярвания.

https://twitter.com/paultang/status/1484183043552153607

В бъдеще ще може да бъде изисквано услугите да дават възможност на потребителите да могат лесно да се отписват от проследяване. Освен това платформите ще трябва да премахват незаконно съдържание и продукти, включително свързани с реч на омразата и фалшификати.

В одобреното предложение има и две правила, които бяха договорени от Парламента миналия месец. Забрана за таргетирани реклами към непълнолетни и прикрити практики за споделяне на данни.

Всяка компания, която нарушава тези политики може да бъде изправена пред глоби до 6 процента от приходите си в световен мащаб. От Bloomberg отбелязват, че Digital Services Act трябва да преодолее още редица пречки.

Преговорите с Европейския Съвет започват на 31 януари.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !