Звездите и брандовете ще имат нов тип взаимоотношения заради технологиите с AI

Павлин Луканов Последна промяна на 21 юни 2023 в 12:46 474 0

Puma

Снимка Puma

Звездите и брандовете ще имат нов тип взаимоотношения заради технологиите с AI

Един от ефектите свързани с появата на все повече генеративни решения с технологии с Изкуствен интелект (AI) е разпространението на дигитални реплики на лицата на известни личности без тяхното съгласие. Сега има и опити за отпор на тази тенденция.

Става дума за постигането на сделки с брандове, които да използват създадени от AI двойници в рекламни кампании. Така Звездите ще имат повече контрол върху съдържанието и сделките, а компаниите ще използват съдържанието по начини, които не са били възможни досега. Това включва промяна на възрастта и външния им вид. Известните личности ще получават пари без особени усилия, споделя Главният изпълнителен директор на Metaphysic, стартъп в сферата на AI, Том Греъм.

За целта те само трябва да прекарат няколко минути в студио с 3D скенер. Един от вече познатите ни примери е с Puma при старта на новата линия продукти на компанията по време на седмицата на модата в Ню Йорк. Тогава футболната звезда Неймар се появи като генериран с ИИ 3D аватар създаден чрез приложението MetaHuman, част от Unreal Engine. Puma може да използва ИИ двойникът на Неймар за целия срок на договора между двете страни.

Подобни партньорства включват огромни суми, като например Nike е платила на атлети, отбори и първенства до 1.3 млрд. долара през последната си финансова година. С новите виртуални възможности се променят и опциите за сътрудничество, като такива вече са реализирани с някои спортни звезди в САЩ. Бизнесът все още е прохождащ, но изглежда ще има голяма роля за взаимодействието между брандовете и рекламните лица.

Metaphysic вече има договори за предлагане на услугите си с ИИ за предстоящ филм на Робърт Зенекис с Том Ханкс. Междувременно компанията беше замесена и в работата си в TikTok по проект, в който беше създаден двойник на Том Круз. Дейностите могат да обхванат и модели, които традиционно държат правата за изображенията си. Те също предприемат действия за управление на дигиталните си идентичности
Рекламодателите също така очакват, че потребителите ще могат да могат да взаимодействат с новите дигитални дубльори. Компанията Soul Machines вече има такива интерактивни дубльори на няколко знаменитости, включително баскетболистът Кармело Антъни, който има автономна дигитална личност в Instagram, TikTok, Twitter и YouTube. Digital Melo отговаря на въпроси на феновете и изпълнява други дейности.
Използването на големи езикови модели има и своите опасности за репутацията. Това е така заради невъзможността да се гарантират техните действия и дали те няма да се окажат некоректни в дадени ситуации. Използваните алгоритми са на база на стотици часове интервюта, с които се пресъздават и възможните отговори, като се прилагат и мерки, с които се цели придържане към нормални взаимоотношения и се избягват грубости. Друга насока за притеснения е определяне на законовата собственост на AI дубльорите, като все още няма и стандартизиран процес по верификация, която да защитава звездите и потребителите от фалшиви творения. Законодателството обаче все още няма решения в тази насока и те би трябвало да се появят в движение.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !